Ve studiu Owlcat Games dbají na autentické zpracování. Při vývoji akčního RPG titulu The Expanse: Osiris Reborn využívají zkušenosti bývalého astronauta NASA Leroye Chiaoa, jenž svého času působil i jako velitel Mezinárodní vesmírné stanice.

Tvůrci vysvětlují, že Chiaovy zkušenosti mají pomoci nastavit správnou rovnováhu mezi autentickým zobrazením života ve vesmíru a hratelností. Využívají jeho poznatků o tom, jak se ve stavu beztíže pohybovat, dýchat nebo třeba stravovat.

U této příležitosti prozradili jednu zajímavost. Astronauti kvůli oslabenému vnímání chutí často preferují pálivější jídla. I proto mají i postavy ve hře velkou slabost pro dobré a výrazné pokrmy.

Některé skutečné postupy by však hru spíš brzdily. Astronauti například používají bezpečnostní lana při výstupech mimo loď – ve hře ale takový systém působil příliš neohrabaně. Vývojáři proto sáhli po kompromisu: postavy budou používat magnetické boty.

Podobně museli upravit i přestřelky. Ve vakuu se jinak šíří zvuk, zbraně se chovají odlišně a zpětný ráz působí specificky. Jenže kompletní fyzikální přesnost by udělala z boje nezáživnou zkušenost. Proto se v Owlcat rozhodli výrazně utlumit zvuk střelby, ale hráč stále dostává zpětnou vazbu v podobě vibrací, vnímá dech a slyší rádiovou komunikaci.

The Expanse: Osiris Reborn míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S, ale konkrétní datum vydání zatím studio neprozradilo.