Letošní The Game Awards které se konaly v Los Angeles, se zapsaly do historie – bohužel spíš kontroverzně než triumfálně. Zatímco oznámení nových her opět přitáhla obrovskou pozornost, samotná podoba galavečera vyvolala mezi diváky silně rozporuplné reakce.

Podle ankety, kterou po skončení show spustil sám producent Geoff Keighley, označilo 38,9 % hlasujících letošní ročník za špatný nebo velmi špatný. To je výrazný propad oproti minulým letům.

Toto číslo je překvapivé, protože v předchozích letech bylo hodnocení mnohem pozitivnější. Například loni udělila vysokou známku „A“ téměř polovina hlasujících, zatímco letos to bylo pouhých 15 %.

Letos se do ankety zapojilo více než 400 tisíc lidí. Kritika se nejčastěji snáší na tempo druhé poloviny večera a především na samotné zakončení, které mnozí považovali za nevýrazné a bez „wow momentu“.

„Co jste kouřili, když jste se rozhodli, že bezplatná hero střílečka je důstojným zakončením akce? Poslední hodina pořadu měla velmi špatné tempo a chyběl jí vzrušující moment, zoufale potřebovala finální překvapení,“ shrnul show jeden ze sledujících. Tou tečkou byla free-to-play střílečka Highguard od bývalých tvůrců Titanfallu a Apex Legends.

Velkou roli v nespokojenosti mohl sehrát i fakt, že samotným cenám bylo věnováno překvapivě málo prostoru. Podle rozboru uživatele fóra ResetEra trvala celá show 215 minut, přičemž předávání ocenění zabralo jen 17 minut, tedy necelých 8 % vysílacího času. Zbytek vyplnily herní oznámení, trailery, hudební vystoupení a další doprovodný program.

Paradoxně to ale části publika vůbec nevadí. Mnoho diváků otevřeně přiznává, že se na The Game Awards dívají hlavně kvůli novým hrám a letošní ročník v tomto směru rozhodně nezklamal. Dočkali jsme se oznámení jako Star Wars: Fate of the Old Republic, Total War: Warhammer 40K, nového Divinity, Solasty 2 nebo návratu Tomb Raidera v podobě reimaginace prvního dílu i plnohodnotného pokračování. Právě tyto momenty udržují sledovanost vysoko a dávají smysl i obchodnímu modelu akce, protože vývojáři si za prostor na pódiu nepochybně rádi připlatí.

Pokud jde o ceny, hlavní hvězdou večera se stalo francouzské RPG Clair Obscur: Expedition 33, které si odneslo devět ocenění, včetně titulu Hra roku.