O víkendu postihl Sony obrovský celosvětový výpadek PlayStation Network. Síť, na kterou jsou navázané další služby PlayStationu, nefungovala téměř celý den. Mnoho hráčů nemohlo hrát své digitální hry na PS5, PS4 i PS VR2 a problémy byly rovněž u některých PC titulů závislých na službách Sony.

Frustrace hráčů byla obrovská, což vedlo k záplavě stížností i vtipných reakcí na sociálních sítích. Do situace se s humorem vložil i GameStop, známý americký prodejce her a konzolí, který poukázal na výhody fyzických kopií.

V reakci na příspěvek novináře Paula Tassiho na síti X, kde si stěžoval na dlouhý výpadek a chybějící komunikaci ze strany Sony, GameStop vystřelil trefnou poznámku: „Vsadím se, že teď byste všichni chtěli mít fyzické kopie.“

Tento komentář se okamžitě stal virálním a vyvolal nostalgii mezi hráči, kteří stále preferují krabicové verze her. Přestože si mnoho hráčů postesklo nad dominancí digitálního trhu, realita je taková, že i fyzické verze často vyžadují připojení k internetu – ať už kvůli aktualizacím, online funkcím nebo DRM ochranám. GameStop si tak sice přihřál vlastní polívčičku, ale jeho argument není úplně neprůstřelný.

Každopádně tato situace znovu rozvířila diskuzi o budoucnosti fyzických médií a ukázala, že i v roce 2025 má krabicová distribuce stále své zastánce. I když podle statistik a nárůstu digitálních verzí je již rok od roku méně.