Britské studio Sumo Digital oznámilo zásadní změnu ve svém směřování – už se nebude věnovat vývoji vlastních her. Místo toho se plně zaměří na podporu jiných vývojářů. Důvodem je neuspokojivý komerční výkon jeho vlastních značek, což vedlo k rozhodnutí soustředit se na stabilitu a dlouhodobý úspěch společnosti.

„Během více než dvaceti let jsme si vybudovali silnou pověst jako spolehlivý vývojář, spolupracující s prestižními partnery na úspěšných hrách. V poslední době jsme se pokusili vytvořit vlastní značky a realizovali několik ambiciózních projektů, na které jsme velmi hrdí,“ uvedlo studio ve svém prohlášení.

Navzdory kreativním úspěchům však Sumo Digital přiznává, že musí sladit své ambice s ekonomickou realitou. „Rozhodli jsme se soustředit výhradně na podporu jiných studií – od spolupráce na nových i zavedených titulech přes technické služby až po portování her.“

Tato změna pochopitelně bude mít dopad na zaměstnance. Studio však slibuje, že se pokusí minimalizovat negativní důsledky a co nejvíce podpořit své lidi.

Sumo Digital má přes svou vydavatelskou značku Secret Mode oznámené projekty Stampede: Racing Royale, DeathSprint 66 a Critter Cafe. Tahle trojice měla vyjít v letošním roce. První na PC a Xbox Series X/S, druhá jen na PC a třetí na PC a Nintendo Switch. V tiskové zprávě o nich ale není nic napsáno.

Sumo Digital má bohatou historii jako podpůrné studio u velkých projektů – podílelo se například na vývoji Hogwarts Legacy, které překonalo hranici 30 milionů prodaných kopií. Dále na Suicide Squad: Kill the Justice League, Call of Duty: Vanguard, Forza Horizon 5 a 4, Hitman 2 nebo Disney Infinity 3.0. Naposledy portovalo Payday 2 na Switch. To se psal rok 2018.

Z vlastních her má The Texas Chain Saw Massacre, Hood: Outlaws & Legends, Sackboy: A Big Adventure, Crackdown 3 nebo Team Sonic Racing.