Magazín · Novinky · ve čtvrtek 21. 11. 2024 17:33
Steam zpřísňuje Season Passy. Po vývojářích vyžaduje detailní informace a harmonogram
Po špatných obrázcích na kartě her a demoverzí se Valve rozhodlo vytyčit pravidla pro vývojáře a vydavatele ohledně Season Passů. Na Steamu budou muset společnosti jasně uvést, co přesně hráči získají při zakoupení Season Passu, a to ještě před vydáním produktu.
Season Passy budou mít nyní samostatnou produktovou stránku na Steamu, aby byl prostor uvést všechny potřebné detaily. Tímto krokem chce Valve zajistit větší transparentnost a předejít zklamání hráčů, kteří si často pořizovali Season Passy s nejasným nebo nedostatečně specifikovaným obsahem.
Valve nyní vyžaduje, aby vývojáři a vydavatelé:
- Detailně popsali obsah Season Passu, včetně seznamu plánovaných DLC nebo bonusů.
- Stanovili časový rámec, ve kterém bude jednotlivý dodatečný obsah zpřístupněn hráčům.
- Neslibovali něco, co nebude realizováno, například obsah.
Zdroj: Rockstar GamesValve obohatilo Steam o snadné nahrávání a sdílení videí z hraní
Jestliže někdo není připraven jasně sdělit, co Season Pass bude obsahovat za DLC a kdy budou připravena k vydání, neměl by být takový Season Pass na Steamu nabízen. Ve Valve si jsou pochopitelně vědomi toho, že vždy nejde vše podle plánu. Z toho důvodu stačí uváděn přibližné datum, jako je prosinec/december 2025, nebo roční období, například zima 2025. Také je možnost vydání DLC odložit, ale pouze jednou a maximálně o tři měsíce.
Obsah Season Passu má Valve pravidelně kontrolovat. Když dojde ke zrušení dodatečného obsahu, musí být kupujícím Season Passu vrácena ekvivalentní hodnota tohoto DLC. K tomu může dojít i v případě, kdy DLC vyjde s výrazným zpožděním. Pokud vývojáři a vydavatelé tyto informace nebudou mít v popisku, hrozí, že jejich produkt nebude schválen k prodeji.
„Tohle je přesně to, co trh potřeboval. Season Passy jsou často jen marketingovým trikem, teď snad budeme mít jasno, co vlastně kupujeme,“ stojí v jedné z mnoha pozitivních reakcí od hráčů na sociálních sítích. Naopak někteří vývojáři změnu kritizují. Dle nich nejde takto detailní plán dodatečného obsahu vždy připravit dopředu. Obávají se, že nový přístup by mohl omezit jejich kreativní svobodu nebo zkomplikovat vývoj her.