Magazín · Novinky · ve středu 10. 1. 2024 14:13
Steam otevírá dveře hrám s obsahem vytvořeným umělou inteligencí, bude je ale označovat
Společnost Valve dnes oznámila, že na Steamu otevře dveře hrám s obsahem vytvořeným umělou inteligencí. Má ale podmínku; vývojáři budou muset přiznat využití takového obsahu. Hráči tak budou vědět, co si kupují.
Steam začal hry využívající tento obsah blokovat v létě minulého roku a ve Valve kvůli tomu čelili kritice ze strany vývojářů i některých hráčů.
„Dnes, po několika měsících zkoumání a diskuzí s herními vývojáři, jsme připraveni uvést v platnost změny týkající se distribuce her využívajících umělou inteligenci, které by měly většině takových titulů umožnit vydání ve službě Steam,“ uvádí Valve.
Ve Valve aktualizovali dotazník ohledně obsahu, který vývojáři vyplňují před vydáním hry. Dotazník nově zahrnuje sekci zaměřenou na generativní umělou inteligenci, v níž musí každý uvést, jestli (a případně jak) daná hra využívá umělou inteligenci. Pro účely dotazníku je vytváření obsahu AI rozděleno do dvou obecných kategorií:
Vytváření v předstihu: „Sem spadá veškerý obsah (textury, kód, zvuky atd.) vytvářený s pomocí umělé inteligence v rámci vývoje hry. Stále platí, že v souladu s Distribuční dohodou služby Steam garantujete společnosti Valve, že Vaše hra nezahrnuje nelegální obsah nebo obsah porušující autorská práva a že se prodávaný produkt neliší od propagačních materiálů. Obsah vytvořený umělou inteligencí je při naší kontrole přezkoumán stejně jako každý jiný obsah, a zároveň dojde k ověření Vašich garancí.“
Zdroj: ValveSteam láme rekordy v počtu vydaných her i aktivních hráčů
Vytváření v reálném čase: „Sem spadá veškerý obsah vytvářený s pomocí umělé inteligence při hraní samotné hry. Kromě pravidel pro obsah vytvářený v předstihu se na tento obsah vztahuje ještě dodatečný požadavek – v dotazníku nám musíte sdělit, jaké bezpečnostní mantinely jste do hry implementovali, aby AI negenerovala nevhodný či nelegální obsah.“
Informace poskytnuté v dotazníku využije Valve nejen při kontrole hry před vydáním, ale část z nich také přidá na stránku hry v obchodě služby Steam, aby zákazníci lépe pochopili, jak ten který titul využívá umělou inteligenci.
„Zadruhé jsme vydali nový systém, který hráčům umožňuje nahlásit nevhodný či nelegální obsah vytvářený ve hrách v reálném čase. Pokud tedy hráči narazí na nějaký obsah, který měl být podle nich při vytváření zastaven bezpečnostními mantinely umělé inteligence, jednoduše otevřou překrytí služby Steam a nahlásí ho,“ přidává Valve.
„Dnešní změny jsou výsledkem naší snahy o lepší pochopení odvětví umělé inteligence a s ním spojených rizik, k čemuž pomohly i diskuze s vývojáři AI využívajícími a s vývojáři samotných nástrojů pro AI. Do budoucna jsme proto podstatně otevřenější distribuci her využívajících AI a jedinou výjimkou budou hry zahrnující sexuální obsah pouze pro dospělé vytvářený v reálném čase. Takové hry momentálně distribuovat nemůžeme.“
„Závěrem bychom se chtěli omluvit, že nám výše popsaná rozhodnutí zabrala několik měsíců a možná ztížila vývoj některým tvůrcům. Na druhou stranu si však myslíme, že podobně komplexní problémy není radno uspěchat, jak v zájmu našich partnerů, tak v zájmu našich zákazníků. O umělé inteligenci a jejích právních zákoutích se budeme i nadále vzdělávat (zejména s pomocí samotných her) a svá rozhodnutí případně upravíme,“ dodává Valve.