Valve aktuálně pro Steam testuje další novou funkci. Ta je oficiálně nzavaná jako Nahrávky (v angličtině Game Recording) a je všem dostupná v rámci betaverze samotného klienta Steam. To znamená, že by nemuselo trvat dlouho, než se funkce spustí zcela oficiálně.

Nahrávky lákají na čtyři klíčové funkce - nahrávání, přehrávání, klipy a sdílení.

V možností nahrávání se funkce moc neliší od toho, co můžeme například znát v rámci služby Shadowplay od Nvidie nebo třeba streamovacího softwaru OBS. Nahrávky totiž podporují dva režimy. Na vyžádání klasicky začne a skončí nahrávání po provedení klávesové zkratky. Na pozadí ovšem bude nahrávat vaše hraní neustále a zpětně po dobu, kterou si nastavíte (až 9999 minut). To znamená, že po provedení zkratky vám dokáže Steam nahrát posledních několik minut, pokud se vám povede něco speciálního.

A to konkrétně v několika možných kvalitách od 1,5 Mbitu až po 24 Mbitu (bohužel vyšší ani ruční číslo nastavit alespoň zatím nejde). Stejně tak Nahrávky podporují GPU akceleraci – takže by vám funkce neměla ovlivňovat výkon ve hrách – a dokáže i nahrávat váš mikrofon. Můžete si rovněž zvolit, zda mají nahrávky nahrávat pouze danou hru či rovnou celý systém, případně jenom vybrané programy (bohužel bez rozdělení na jednotlivé stopy).

Přímo ve Steamu i během hraní si navíc můžete otevřít samostatné okno Nahrávek, kde se přímo v reálném čase můžete podívat nejen na nahrané klipy, ale také časovou osu, na tu si dávat značky nebo z videa vystřihnout klip. Ten je poté možné nejen exportovat jako mp4 soubor, ale také někomu poslat přímo do chatu přes Steam, nechat si ho poslat na jiné zařízení (třeba Steam Deck), do mobilu nebo i do schránky a poté ho třeba vložit do Discordu. Některé tyto funkce nemusí fungovat, pokud je klip moc dlouhý. Ale měly by být vždy dostupné pro klip s maximální délkou 60 vteřin.

Značky na časové ose jsou rovněž automatické. A to zejména v případě, že má hra integrovanou podporu přes dostupné SteamWorks API (vzhledem k rozšíření dalších Steam služeb, jako jsou achievementy nebo kartičky lze předpokládat, že časovou osu bude integrovat spousta vývojářů). To znamená, že by hra měla sama zaznamenat, kde jste třeba umřeli, zabili bosse nebo udělali nějaké další významnější akce. Rovněž budou moci vývojáři měnit vzhled částí osy. To znamená, že mohou indikovat části hry, ve kterých se třeba nic neděje (výběr hrdinů v Dotě nebo procházení hlavního menu).

V případě, že integrovanou podporu hra nemá (což je se spuštěním bety aktuálně každá hra kromě Doty 2 a Counter-Strike 2), tak Steam bude stále automaticky alespoň značit věci jako pořízení screenshotu nebo získání achievementu.

Nejlepší na tomto je, že veškeré výše zmíněné funkce plně fungují i na Steam Decku. Jak již bylo zmíněno, funkce Nahrávky je aktuálně dostupná v betaverzi klienta Steamu, takže ji můžete sami vyzkoušet.

Za mě se především ve spojitosti se zpětným nahráváním jedná o vynikající funkci. Jaký na ní máte názor vy?