Po velkém úspěchu Nintenda Switch, Steam Decku a PlayStation Portalu je přirozené, že se Sony zajímá o tenhle segment. Už dlouho se internetem nesou zprávy, že japonská společnost vyvíjí hned dvě verze nové generace konzole – klasickou domácí a přenosnou variantu, která zatím nese kódové jméno Juniper.

Jak se ale podle nejnovějších informací (přinesl je insider Jukanlosreve) ukazuje, Juniper je pro Sony oříškem. Zatímco klasická PS6 má zamířit na trh někdy kolem roku 2027–2028, její mobilní sourozenec je teprve ve velmi rané fázi vývoje. Sony si podle dostupných zpráv ještě není jistá, zda má smysl do projektu masivně investovat. Rozhodnutí totiž ovlivní nejen očekávání hráčů, ale i technologické a výrobní možnosti partnerů.

Právě v této oblasti se spekuluje o úzké spolupráci s AMD a Samsungem. Přenosná konzole má stavět na úsporném čipu označovaném jako Jupiter, postaveném na nové SF2P technologii Samsung Foundry. Prioritou má být nízká spotřeba energie, což ovšem znamená, že výkon nebude hlavní devizou zařízení.

Co se týče čísel, mluví se o 28 až 32 výpočetních jednotkách (CU), zatímco PS5 má 36. Přenosná PS6 by tak měla být výkonnější než Xbox Series S, ale stále méně výkonná než standardní PS5. To znamená, že hry z PS5 budou na tomhle handheldu hratelné, ale v nižším rozlišení. Pravděpodobně ani snímková frekvence nebude tak stabilní.

Sony ale musí čekat. Sériová výroba tohoto čipu má totiž odstartovat až po roce 2028. Měli byste o zařízení, které vyjde s takovým odstupem a bude méně výkonné než předešlá generace konzole vůbec zájem?

Otázkou je, co přesně dělá Microsoft. Představitelé americké společnosti už dlouho hlásají, že nový Xbox přinese největší technologií skok. Technologický gigant tak cílí na to mít nejvýkonnější konzoli na trhu, kterou by měla také doplnit přenosná varianta. Ta by mohla být více zaměřena na cloud.