Herní nápověda na konzolích PlayStation 5 pomohla mnohým hráčům při bloudění rozsáhlým otevřeným světem, stejně tak při řešení zapeklitých hádanek. Dalo by se říct, že díky těmto nápovědám jsou hry pro hráče otevřenější a přívětivější. V budoucnu by mohla pomoct další věc.

Sony Interactive Entertainment si nechala patentovat systém, jenž by hráčům umožnil spustit hru od libovolného bodu. Takto bychom se rychle mohli dostat do konkrétní části kampaně, kde je například důležité rozhodnutí. Patent nazvaný Content Streaming With Gameplay Launch by totiž rozdělil hru na dílčí části, což by pravděpodobně museli určit sami vývojáři, takže by to mělo svá omezení.

Nicméně bych si tento systém dokázal představit v situacích, kdy dohraji nějakou hru a chci vidět druhý konec. Současně se mi ale nechce procházet příběhem od začátku. Tato funkce by se mohla hodit také těm, co si chtějí zopakovat nějakou oblíbenou část, například boj s bossem. Nemluvě o tvůrcích obsahu, kteří by se po dohrání hry mohli vrátit a zaznamenat nejlepší části hry.

Japonská společnost si od patentu slibuje, že bude pro hráče atraktivnější než sledování gameplay záběrů. Nutno podotknout, že Sony nevynalezla nic nového. Podobné systémy už dávno fungují v některých příběhových titulech. Jmenovat můžeme například Detroit: Become Human a Until Dawn. A samozřejmě je tady potom manuální ukládání, i když v tomhle případě je nutné vědět předem, že dojde k nějakému důležitému rozhodnutí. Takže kolem a kolem by se takový systém hodil, co říkáte?

V současné době nevíme, zda bude systém na konzolích PlayStation někdy dostupný. Patent je totiž spojován s dalšími patenty, z nichž některé sahají až do roku 2019.