Ačkoliv nás u nových konzolí převážně zajímají oznámené hry, exkluzivní příslušenství či technické specifikace, je vždy dobré se dozvědět, že i ostatní věci mohou přinést menší revoluci. Dneska se tak podíváme na sociální funkce chystaného PlayStationu 5. O nich se rozmluvil v nově vydaném PlayStation Magazínu herní designér a spoluzakladatel společnosti Oddworld Inhabitants, Lorne Lanning. Ten byl sice při sdělování informací poněkud skoupý, jelikož si sám nebyl jistý, kolik toho může vůbec prozradit, zároveň byl ale zjevně ohromený tím, jaký potenciál v nové generaci sdílení zážitků vidí

Dle jeho slov nové možnosti konzole PlayStation 5 hráčům pomohou mnohem více otevřít svůj herní zážitek ostatním lidem a zároveň bude nové PS schopno sdílet a získávat data, která chcete, mnohem rychleji, aniž byste museli nějak opouštět samotný herní systém. 

„Myslím si, že v této generaci bude mnoho sociálních funkcí propojených tak, abyste nemuseli opouštět svoji konzoli kvůli datům, která chcete získat. Bude opravdu zajímavé sledovat, jak moc tyto možnosti hráči využijí a jak s nimi dokáží pracovat samotní vývojáři,“ říká Lanning. „Možnosti sdílení a sociální věci, které byly do PS5 zabudované - stále si nejsem jistý, o čem mohu opravdu mluvit... Chci být opatrný - dělají takové věci, které dovolí o něco víc otevřít své herní zkušenosti vaší síti lidí, se kterými jste spojeni.” 

Ačkoliv jsme se nedozvěděli žádné konkrétní informace, je zřejmé, že alespoň jednomu člověku na planetě se líbí, kam PlayStation 5 se svými sociálními funkcemi míří. Tou nejdůležitější zprávou však je, že Sony na vylepšení těchto možností pracuje. Možná nás tak skutečně čeká revoluce ve sdílení herního zážitku. A třeba se jí povede využít i Lorne Lanningovi a jeho společnosti, jelikož i oni pracují na hře pro blížící se PS5. Pokračování příběhu mudokona Abeho ve hře Oddworld: Soulstorm si zde totiž budeme moci zahrát v časové exkluzivitě již v tomto roce.