Magazín · Novinky · ve středu 11. 9. 2024 17:40
Smarty si pochvaluje převzetí JRC. Přibylo zákazníků a tržby rostou
Skupina Smarty BRANDS. se ohlíží za akvizicí největší československé sítě obchodů s herním sortimentem. Ke koupi známého herního obchodu JRC, který na Slovensku působí pod značkou BRLOH, došlo před třemi roky. Nový majitel je spokojen, zákazníků přibylo a tržby rostou.
„Návštěvnost našich nových prodejen, které postupně otevíráme ve spojení značek JRC a Smarty.cz (na Slovensku jako BRLOH a Smarty.sk), stoupla o více než 40 % v porovnání s předchozími monobrandovými prodejnami. Vnímáme pozitivní zpětnou vazbu, a proto chceme letos dokončit přerod všech obchodů a sjednotit je pod jednotným a zcela unikátním ‚pixelovým‘ konceptem,“ popisuje majitel Smarty BRANDS. Petr Syrůček vzhled prodejen, který se nese v černobílém spojení sekce elektroniky a mobilních telefonů v bílé části a gamingu a IT v černé části. Na konci roku 2024 tak bude nová síť pokrývat v ČR všechna krajská města s výjimkou Brna.
Ve Smarty investovali nejen do prodejen, ale také do nových webů JRC.cz a BRLOH.sk. Weby se podařilo naprogramovat krátce po převzetí sítě. Na rozdíl od toho původního byl stavěn s maximálním zaměřením na mobilní rozhraní, jednoduchost ovládání, intuitivní navigaci a filtraci. Spolu s redesignem všech klíčových vlastností a maximální optimalizací jak frontend, tak backend software se na něm objevila výrazně rozšířená nabídka produktů či nové důležité služby, jako online výkup her, průvodce výběrem vlastních herních PC značky TIGO a konfigurátor herních PC sestav TIGO na míru dle individuálních požadavků hráčů. Čísla ukazují, že se weby podařily: kumulativní návštěvnost všech webů od akvizice vzrostla o více než 50 %.
„Dlouhodobě máme za cíl stát se jasnou dvojkou na českém trhu s IT, mobilními telefony, gamingem a chytrou elektronikou a tato akvizice nám v tom zcela zásadně pomohla. Loňský rok jsme zakončili s obratem pod pěti miliardami, letos cílíme na 5,5 miliardy korun. I přes nepříznivou situaci na české maloobchodní scéně se nám daří každý rok držet růstové tempo a JRC a gaming obecně na tom má nemalou zásluhu,“ vypočítává Petr Syrůček.
„Když jsme před třemi lety oznamovali převzetí sítě, říkali jsme, že JRC nezanikne. Chtěli jsme ho dál rozvíjet a začlenit do naší skupiny. A to jsme dodrželi. I díky akvizici JRC jsme mohli rozšířit množství nabízeného zboží a služeb, například jsme podle plánu uvedli na trh novou značku herních počítačů TIGO včetně možnosti konfigurace herních PC sestav na míru, abychom silný konzolový svět JRC rozšířili i o PC hráče. Vidíme, že jsme nešlápli vedle, její prodeje jen v posledním roce rostou trojciferným tempem,“ uvádí obchodní ředitel skupiny Rudolf Konečný.
Herní počítače TIGO, telefony a další hardware jsou co do obratu nejúspěšnějšími artikly na nových prodejnách. Co do počtu prodaných kusů pak jasně vede merch a sběratelské kartičky.
Ve Smarty BRANDS. se zároveň stále drží slibu, že se s z nich nikdy nestane široká nákupní galerie. „Pořád platí to, že chceme prodávat jen to, co známe, čemu rozumíme, co je nám blízké a co nás baví. Proto si u nás nekoupíte prášek na praní, kávová zrna nebo psí granule. Jsme specialisté na IT, elektroniku, mobily a gaming, a těmi bychom nadále i rádi zůstali,“ doplňuje Petr Syrůček.
Aktuálně je ve Smarty.cz, JRC a u iWant zalistováno dohromady na 40 000 artiklů. Toto číslo má do budoucna růst. „Ale zejména vertikálně do hloubky v rámci již nabízených kategorií,“ upřesňuje Petr Syrůček a dodává: „Situace na trhu v našem segmentu je pro nás během posledních měsíců velmi příznivá. Přeskupování a uvolňování místa na trhu znamená mimořádnou tržní růstovou příležitost pro všechny, kteří jsou připraveni. A to my rozhodně jsme.“
A na co se nově ve Smarty BRANDS. zaměří? Na prvním místě to budou služby, jejich kvalita i komplexita. „Naše ambice je pokrývat ve vztahu k zákazníkům komplexně celý životní cyklus jejich zařízení, tedy od samotného nákupu vč. různých forem financování, přes servisní údržbu a poradenství až po následný výkup a pořízení nového zařízení, to vše pod službou Smarty Cycle,“ vyjmenovává Rudolf Konečný.
Systematicky také ve Smarty BRANDS. pracují na tom, aby do konce příštího roku každá z jejich prodejen nabízela one-stop-shop kompletní servisní služby pro značky Apple, Samsung, PlayStation, Xbox a Nintendo, a to na počkání.
„Mimochodem se tím staneme v našem segmentu největším servisem poskytovatelem v Čechách, co se týče počtu servisních míst od Karlových Varů po Ostravu,“ říká Rudolf Konečný a dodává: „Pracujeme i na efektivním rozšiřování a obměně námi nabízených kategorií zboží tak, aby byl pro naše zákazníky stále atraktivní, ale také se intenzivně zamýšlíme, které oblasti nabízí zajímavý potenciál pro náš budoucí růst. Čím jsme si ale téměř jisti je, že jakékoliv další rozšiřování budou mít synergii s formou či obsahem toho, co již děláme.“