Osobně jsem nebyl moc nadšen, když se konzole současné generace zaměřily na vyšší rozlišení a značně opomenuly stabilní frekvenci snímků za sekundu. Vývojáři se honí za propracovaným grafickým kabátkem, rozlišením 4K a všelijakými efekty, ale už tolik nemyslí na snímky. Stabilních 30fps se naštěstí stalo takovým základem (i když u některých her i v dnešní době snímky padají) a 60fps snad můžeme vyhlížet u nové generace konzolí. Tedy za předpokladu, že nebudou muset větší část výkonu nového hardwaru obětovat ray-tracingu.

Sledování paprsků v reálném čase je technologie budoucnosti, kterou postupně do svých her zařazují vývojáři z celého světa. Generální ředitel Nvidie je z tohoto směru nadšen a je přesvědčen, že úspěch grafických karet série RTX postaven na architektuře Turing stojí za podporou ray-tracingu u PlayStationu 5 a Xboxu Scarlett.

Tato podpora rovněž nasvědčuje tomu, že nové grafické karty od AMD budou ray-tracing také podporovat. Obě konzole nové generace od Sony a Microsoftu jsou totiž postavené na hardwaru od AMD, takže i tahle společnost se může zapojit do bitvy o lepší efekty v reálném čase, které jako první přinesla právě Nvidie. Vypadá to, že koncem příštího roku se technologie se sledováním paprsků významně rozšíří a v nadcházejících letech se o ní bude hodně mluvit.

Jak jsem předeslal již v úvodu článku, tak doufám, že i přes ray-tracing a další vymoženosti dnešní doby budou vývojáři her myslet na frekvenci snímků za sekundu a nebudou se honit za lepšími efekty a nesmyslným rozlišením 8K, které ještě pár let nebude u hráčů standardem, když pořádně není ani 4K.