Nová analýza od Ampere Analysis odhaluje, že přes tlak na živé služby a multiplayerové hitovky zůstává singleplayer nejpopulárnějším způsobem hraní, i když ne všude a rozhodně ne mezi nejmladšími hráči.

Výzkum zahrnující více než 34 tisíc hráčů ve 22 zemích ukazuje jasný trend: příběhové a sólo zážitky stále dominují. 65 % hráčů ve Spojených státech amerických preferuje singleplayer, 63 % je to v Japonsku, 60 % v Německu a 58 % ve Velké Británii.

Zajímavě působí kontrast u jiných regionů. V Číně pouze 47 % hráčů preferuje singleplayer a 49 % ve Švédsku. V Nizozemsku je rozdělení přesně půl na půl – jeden z mála trhů, kde se oba typy her drží v rovnováze.

Z výzkumu vyplývá ještě jeden zásadní závěr: čím mladší hráč, tím větší šance, že sáhne po multiplayeru. Hráči do 24 let preferují singleplayer ve 49 %, zatímco hráči ve věku mezi 25 a 34 lety tíhnou k sólo hraní v 56 %. Tohle zjištění není překvapivé, když si vezmeme, jak populární jsou Roblox, Minecraft nebo Fortnite u mladších hráčů. Je ale vidět rozdíl v herním vkusu mezi generací Z a mileniály.

24 % respondentů potom dá na doporučení svých přátel a hru si koupí nebo stáhnou.

Ampere Analysis upozorňuje, že singleplayer je stále silný a finančně udržitelný směr, ale velké firmy zároveň láká opakovaná monetizace, kterou nabízí dlouhodobě živé multiplayerové tituly. I proto se velká studia snaží kombinovat obě cesty nebo experimentují s hybridními modely.