Silica, sympatický a primárně multiplayerový kříženec střílečky a strategie, na kterém pracuje nezávislý vývojář Martin Melichárek za podpory Bohemia Interactive a jeho vydavatelského programu Bohemia Incubator, se v rámci předběžného přístupu na Steamu pěkně rozrůstá. V posledních měsících jsme se dočkali třeba vzdušných jednotek nebo podpory dedikovaných serverů, přičemž důležitých změn a novinek se pochopitelně dočkáme i v průběhu letošního roku. Dokazuje to čerstvé oznámení plánů na další vývoj, jež jsme dostali ve formě článku na oficiálním webu hry a nového videa.

Melichárek ve videu uvádí, že původně měla Silica opustit předběžný přístup v průběhu letošního května/mája, nakonec ale došlo k rozhodnutí odložit vydání finální verze hry až na čtvrté čtvrtletí 2024. V každém čtvrtletí ale díky tomu hráči dostanou něco nového. V průběhu první čtvrtiny roku 2024 kupříkladu dojde na řádnou implementaci nestvůrné královny, která připomíná křížence obřího kraba a chobotnice a která bude zastávat úlohu hlavní jednotky mimozemšťanů. Lidské frakce zase dostanou vznášedlovou motorku, aby se mohli vojáci rychleji přesouvat na velkou vzdálenost bez nutnosti používat teleport. Očekávat lze také přepracování mechanik respawnu a přidání kontrolních bodů, například bunkrů, které bude možné zabírat. Umělá inteligence by se pak měla lépe vyhýbat kolizím a hodit se určitě bude i hlasový chat.

Ve druhém čtvrtletí budou následovat vylepšení strategického režimu a uživatelského rozhraní, stejně jako nové mapy. Ty by měly nabídnout i odlišné biomy, takže to vypadá, že planeta Baltarus, na níž se Silica odehrává, může nabídnout i něco jiného než nekonečnou poušť jako vystřiženou z knižní, videoherní či filmové Duny. Zajímavě zní také plány na multiplayerový matchmaking založený na skillu a hodnostech hráčů.

Novinky plánované na třetí čtvrtletí letošního roku by pak měly potěšit ty, kteří nechtějí Silicu hrát v angličtině. V té době totiž začnou práce na plnohodnotné lokalizaci do více jazyků, mezi nimiž bychom měli najít i češtinu. Článek na oficiálním webu ani video sice českou lokalizaci výslovně nezmiňuje, Martin Melichárek mi ale potvrdil, že češtinu chce ve hře vidět, protože Silica je koneckonců titul vznikající v ČR. Kromě lokalizace se každopádně můžeme těšit i na ukládání postupu s možností pokračovat v hraní tam, kde jste dříve přestali, a nové tutoriály, jež mají nováčkům zpříjemnit a usnadnit první krůčky.

Poslední měsíce roku 2024 se pak ponesou ve znamení obecných změn, jež mají zlepšit celkový herní zážitek, nebo rozlišení lidských frakcí Sol a Centauri. Což znamená minimálně odlišnou podobu jejich jednotek a budov. Před vydáním plné verze hry dojde také k vyladění existujících herních módů a přidání nového sandboxového režimu, díky němuž si budeme moci volně hrát s obsahem, který Silica nabízí. Vypadá to tedy, že při bojích o planetu Baltarus bude i během roku 2024 o zábavu postaráno. A že si je konečně budeme moci užít i v našem rodném jazyce.