Magazín · Novinky · ve čtvrtek 29. 9. 2022 12:36
Česká strategie Silence of the Siren jsou Heroes of Might and Magic ve sci-fi světě
Pro vytvoření základu receptu vezmeme esenci Heroesů s Unity enginem, přidáme dávku sci-fi, přisypeme modernější grafiku, okořeníme smyčcovým soundtrackem v rytmu Sweet Dreams a dostaneme Silence of the Siren.
Víte, co je přitom na tomto projektu nejzajímavější? To, že se právě teď vaří přímo u nás v Česku, a to konkrétně u týmu Oxymoron Games. Toto uskupení si můžete pamatovat z jejich předešlého titulu Project Hospital, jednotliví členové týmu ale dříve spolupracovali například na titulech jako Mafia 2 a Mafia 3, Quantum Break či Euro Truck Simulator 2.
CO JE VLASTNĚ MLČENÍ SIRÉNY?
Silence of the Siren bude tahovou strategií zasazenou do chaotického sci-fi universa, ve kterém různé civilizace bojují o nadvládu nad vzdálenou hvězdnou soustavou Siren a pokouší se prozkoumat její temnou historii.
V průběhu hry bychom měli navštívit několik obyvatelných planet, včetně domovské planety staré civilizace, která byla dlouho odříznuta od zbytku galaxie. Čím hlouběji do jejich pozůstatků půjdeme, tím bude sílit pocit, že ve stínech se schovává něco ještě temnějšího.
Obdobně jako u série Heroes of Might and Magic od Ubisoftu, tak i u Silence of the Siren půjde o zabírání území na mapě, sběr surovin a nákup mocných armád. Jednotky do bitev poté povedou velitelé, kteří postupně budou rozšiřovat své dovednosti. Vývojáři slibují několik různých frakcí, z traileru jsme zatím zaznamenali frakci lidí, hmyzích bytostí, krtků a také prazvláštní mimozemské draky a bloby, kteří by mohli být neutrální.
PODOBNOST SE SONG OF CONQUEST? ČISTĚ NÁHODNÁ
Jakmile jsem na hru poprvé pohlédl, ihned se mi v hlavě vybavila další hra inspirovaná starými tahovkami, Songs of Conquest. Za to může hlavně podobný izometrický úhel kamery, který v tomto žánru nesmírně vítám, oproti nadbytečnému 3D totiž přináší výrazně lepší přehled nad interaktivními objekty na mapě.
Oba tituly také vrací do hry bojiště rozdělené na hexagony. Jeden z vývojářů hry, Vojtěch Matušinský, mi ovšem sám slavnostně odpřisáhl, že vizuální podoba Silence of Siren a Songs of Conquest je opravdu čistě náhodná. Oxymoron Games totiž na titulu již několik let pilně pracují.
Zajímavě bylo rozhodně zvoleno i samotné jméno hry. Fanoušci literatury se již mohli setkat s velmi podobným názvem Silence of Sirens, v originále Das Schweigen der Sirenen. To je dílo spisovatele Franze Kafky, které popisuje variantu mýtického příběhu o Odysseově setkání se sirénami, jejichž mlčení bylo prý ještě horší než jejich píseň. Uvidíme, jestli vývojáři brali inspiraci v tomto příběhu, ale vzhledem ke sci-fi založení to příliš nepředpokládáme. Budeme se těšit na jakékoliv další informace, zatím totiž ani netušíme, jak vlastně bude vypadat výstavba měst a jestli nějaká bude.