League of Legends se zdárně blíží do konce své současné sezóny. V Riotu se každopádně dějí velké věci a rozhodně nikdo neodpočívá. Příští sezónu v roce 2024 totiž zahalí monstra z prázdnoty a přinesou s sebou několik velkých změn. Mezi nimi najdeme nové tempo hry, speciální vylepšení příšer v džungli a hlavně přetransformování terénu na celé mapě.

Samotné změny budou tak moc velké, že donutí hráče zvyklé na momentální prostředí zcela změnit svou strategii a najít nové kombinace. Současné zaběhnuté nálety na linku se promění v daleko složitější výzvy, horní linka se stane pravým bojem jeden na jednoho a i samotná džungle bude daleko více proti hráčům. Příští rok bude doopravdy temný.

ZMĚNA MAPY

A začneme právě zmiňovanou mapou. Jakmile vstoupíte do vyvolávačova žlebu, velmi rychle si všimnete posunutých zdí, různých průchodů a jinak umístěného křoví. Cílem těchto změn je vyvážení výhod jak na horní, střední, tak i na dolní lince. Umožnit hráčům více taktizovat a umožnit jim větší volnost v šeru zahalené džungli.

Horní linka přichází na levé straně o křoví a přesouvá se více do řeky. Díky tomu mají oba hráči na horní lince větší výhodu pro položení wardy, která dává potřebný výhled na okolí. Zároveň zde vzniká taktická nevýhoda pro džunglera. Ten totiž přichází o prostor, kde se může schovat a vyčkávat na správnou příležitost. Samotná horní linka tak dává větší prostor pro sólové souboje.

Středová linka bude daleko příjemnější hlavně pro pomalejší šampiony. Křoví, které se nachází na řekách, je posunuté dále do džungle a dává menší šanci pro náhlé přepadovky. Zároveň se ale otevírá nová cesta od každé přední věže, tím se okolní prostor stává méně bezpečným ostrůvkem než doposud.

Spodní linka je také změněna, a to celkem zřetelně. Nyní jsou cesty na obou stranách víceméně stejné a křoví je opět odsunuto z jedné strany doprostřed řeky. Přepadávání nepřátelských týmů je tedy opět o dost těžší, za to se zde nabízí varianta pro náhlé ukončení životů nepřátel pod jejich vlastní věží.

STVOŘENÍ Z PRÁZDNOTY

Celý vyvolávačův žleb pohltí prázdnota a má obří vliv na vše, co se zde nachází. Jedna z významných změn se nachází v prostoru, kde najdete Žlebového heralda a Barona. Oba tito tvorové dostanou nové a předělané modely, ovšem nejedná se jen o vzhledový doplněk.

Obávaný Baron Nashor se nově dočká tří různých forem. Ty nejsou samozřejmě na okrasu, ale mají speciální vlastnosti. První forma nemění terén, za to má k dispozici blesky, které útočí na blízké nepřátelské jednotky z vrchu.

Druhá forma pozměňuje terén. Průchod se sice o něco málo zvětší, ale zároveň před Baronem vyroste jedna stěna. V této podobě má k dispozici pár chápavých rukou, které si dokážou šampiony přitáhnout blíže k sobě.

Poslední, a tedy třetí forma je takovou menší výzvou. Tahle podoba uzavře přední část svého prostoru a po stranách se zdi otevřou, čímž vytvoří tunel, takže oba týmy jsou schopny se s nepřátelským titánem vypořádat za stejných podmínek. Jeho nový útok také otevře pustou trhlinu, která v nově vzniklém prostředí vytváří zónu s postupným poškozováním.

Ještě před samotným heraldem se v baronově jámě objeví tři larvy z prázdnoty. Těch je celkově šest a postupně se objevují. Zabití jedné z nich dává týmu určitou výhodu, ale zabitím všech dostane tým dost silné posílení, které postupně ničí nepřátelské věže. Navíc se kolem šampionů začnou objevovat malinkaté potvůrky, které napadají věže. Larvy jsou po 14. minutě nahrazeny Žlebovým heraldem. Díky této změně by se měla snížit frustrace hráčů v horní lince, jelikož bude docházet k méně raným přepadáváním skrze džungli a následné oslabení věže přes poškození již zmíněným monstrem.

Bez změny se tedy neobejde ani Žlebový herald. Kromě změněného designu se bude objevovat už jen jednou a to po 14. minutě, za to lze do něj nasednout a využít ho jako bojové saně. V takovém případě jej můžete ovládat, a pokud se vám s ním povede narazit do věže, dostane struktura nějaké to poškození navíc. V případě nárazu do zdi nebo šampiona pasažéři vyskočí a mohou se vrhnout do boje.

Prázdnota ovlivňuje i ostatní příšery ve žlebu. Po 20 minutách hry se rozšíří a nakazí červený a modrý buff i kraby na řece, to sebou nese výhody, ale předně se vše stává více odolným. Buffy nyní fungují pro celý tým a krab po zabití odhalí všechny nepřátele a wardy v okolí, přičemž jim sníží život na 1 bod.

SYSTÉM PŘEDMĚTŮ

Jestli jste si zamilovali systém mytických předmětů, tak máme pro vás smutnou zprávu. Všechny mytické předměty zmizí. Místo nich se dočkáme nové sady předmětů pro různé třídy šampionů. Těšit se můžete i na nové podpůrné předměty nebo dodatečné úkoly v rámci vztahů postav skrze jejich jednotlivé příběhy. V současné době funguje něco podobného u Threshe a Senny, kdy navzájem benefitují ze smrti druhého. Pokud jsou v nepřátelských týmech. Podobných situací se dočkáme například u Nasuse a Renektona.

Přečtěte si také: Apple oznamuje plány na WWDC 2024: Očekávají se softwarové Inovace a hardwarové novinky

Co ocení hlavně nově začínající hráči, tak je zjednodušení mechanik, popisků a herního systému. Sbohem obsáhlé nekonečné popisky, do kterých by se vešla i jedna pohádka. Těšte se na krásné, krátké vysvětlení schopností.

Příjemnou změnou je i postupně se měnící hudba v závislosti na fázi hry, boje nebo zkrátka toho, co právě ve žlebu děláte. Nově si budete moci i ťuknout pěstí a chystá se předělání pekelného žlebu. O něm zatím moc informací není, ale snad se nějaké brzy objeví.

Je toho doopravdy spousta a do nové sezóny chybí ještě více jak měsíc. Mimo jiné se dočkáme i náročné nové uměleckého šampiona Hwei, který vládne štětcem a jeho schopnosti se vzájemně kombinují mezi sebou. Jestli vám tedy přišel Aphelios náročný na kombinace, tady to bude několikanásobně horší. Doufáme, že vám tohle shrnutí ulehčí vstup do nové sezóny a že se nezaleknete oné prázdnoty, ve které nikdo netuší, co se může skrývat.