Zdroj: Microsoft
Magazín · Novinky · v pondělí 29. 9. 2025 08:01
S japonským vydavatelem to mohlo dopadnout jinak. Hideki Kamiya vzpomíná na zrušený Scalebound
V roce 2014 byla na konferenci Microsoftu oznámena ambiciózní RPG hra Scalebound od PlatinumGames. Tehdejším ředitelem vývoje byl Hideki Kamiya, který měl velké plány. Mělo se jednat o hack'n'slash akci s podporou kooperace. Bohužel neshody mezi Microsoftem a tvůrci zapříčinily, že v roce 2017 došlo ke zrušení celého projektu.
Zrušení nesli fanoušci velmi těžce a dodnes si někteří přejí znovuzrození celého projektu. Na něj vzpomíná i samotný Hideki Kamiya, který dnes ve svém novém studiu pracuje na duchovním nástupci Okami. Kamiya pro server VGC poskytl rozhovor, kde se vyjádřil, jak by to mohlo dopadnout, kdyby na hře spolupracoval s japonským vydavatelem. Ti jsou dle jeho slov otevřenější studiím, která zavádějí nové herní nápady, zatímco západní vydavatelé jsou spokojenější s osvědčenými nápady, které již byly úspěšné v jiných hrách.
„Když mluvím z kreativního hlediska, pracoval jsem se Segou, Capcomem a Nintendem,“ řekl Kamiya. „A během svého působení v PlatinumGames jsem také spolupracoval s japonskými vydavateli, jako jsou Konami a Koei Tecmo, stejně jako se zahraničními vydavateli, jako jsou Microsoft, Tencent a Activision. Při práci s japonskými vydavateli mám pocit, že kultura vývoje je bližší jejich mysli a mají tendenci být chápavější vůči tvůrcům,“ doplnil.
Následně popsal, jak podle něj vnímají západní vydavatelé vývoj her. „Japonské společnosti mají tendenci být otevřenější novým výzvám a myslím, že konverzace by byly pozitivnější, jako například: 'Dobře, tak jak bychom k tomu měli společně přistupovat?' Pro mě osobně se zdá, že zahraniční vydavatelé mají mnohem silnější touhu vidět hotový produkt co nejrychleji. Kdyby to byl japonský vydavatel, mám pocit, že by nám možná dal větší volnost,“ tvrdí Kamiya.
Pak ale přiznal, že chyba byla na straně jeho a studia PlatinumGames. „Mluvíme o tomto konkrétním titulu jako o příkladu, ale nechci, aby došlo k nedorozumění – za neúspěch Scalebound byla nakonec zodpovědná společnost PlatinumGames, včetně mě jako režiséra. Ale protože jsem nyní získal zkušenosti se spoluprací se zahraničními vydavateli, mám pocit, že pokud se někdy znovu naskytne příležitost, najdeme způsob, jak využít silných stránek obou stran,“ vysvětluje Kamiya.
Na závěr tvůrce odpověděl na otázku, jestli by přistupoval k vývoji jinak pod japonským vydavatelem. „Myslím, že by to bylo jiné. Nemyslím tím, že kdyby to byl japonský vydavatel, hra by musela být nutně dokončena a vydána, ale představuji si, že samotný proces by se odehrál jinak,“ dodal.
Zdroj: MicrosoftHideki Kamiya by rád oživil Scalebound. „Pojďme do toho, Phile!“
Jestli se někdy dočkáme návratu tohoto zrušeného titulu, to ví jen Microsoft, který vlastní práva na značku. Nějaké naděje tu kdysi byly a i sám Kamiya psal na začátku roku, že by se rád ke Scalebound vrátil. Dokonce to napsal slovy: „Pojďme do toho, Phile!“. Tím myslel Phila Spencera, současného šéfa Microsoft Gaming. Ten byl loni dotázán, jestli se chystá něco ohledně Scalebound, ale odpověděl pouze slovy, že aktuální situaci nemůže komentovat.
Tak třeba se jednou dočkáme. Situace je dnes jiná než tehdy. Microsoft je více otevřený menším či originálnějším projektům a podporuje nezávislé tvůrce. Riskovat může i díky Game Passu, tak třeba se někdy dočkáme oživení Scaleboundu. Níže se můžete podívat na poslední trailer, než byl projekt zrušen, a také na ukázky z rozpracované verze. Mezitím Microsoft spolupracuje s PlatinumGames a Team Ninja na Ninja Gaiden 4.
