Quake 2 je prostě klasika, kterou očividně nemají rádi pouze hráči, ale i vývojáři. Nvidia spolu s id Software pro nás totiž chystá remaster s podporou ray tracingu. Budeme si tak moci vyzkoušet, jak by vlastně hra vypadala s moderním osvětlením a odrazy. 

Vývojáři tvrdí, že bylo vylepšeno všech 3000 originálních textur a dokonce vytvořeny nové modely pro zbraně. Zároveň přidali podporu pro multiplayer a widescreen monitory. Ve hře budeme dokonce moci měnit čas a podívat se tak, jak by vypadaly úrovně v jiném osvětlení.

Porovnat jak hra vypadá s a bez ray tracingu můžete na těchto interaktivních screenshotech: 1, 2, 3, 4, 5, 6. Na první pohled jde vidět, že je hra lépe osvětlená, a některé scény tak bohužel trochu ztrácejí svou atmosféru. Jinak zpracována je také voda, která je nyní průhledná.

Pokud RTX kartu vlastníte, budete si moci vyzkoušet hru sami 6. června. Ke stažení budou první 3 úrovně přímo ze stránek Nvidie. Jestli ale hru vlastníte, k dispozici vám bude celá kampaň včetně multiplayeru.

Co se týče expanzí, ty ray tracing nepodporují. Celá hra je však veřejně přístupná na Githubu a je tak jen otázka času, než se do zbytku hry pustí fanoušci.