Sony Interactive Entertainment se pochlubila finanční zprávou za poslední měsíce. Z výsledků zjišťujeme, že konzoli PlayStation 5 se daří stejně, ale nadále zaostává za úspěšnou PS4, zatímco meziročně klesá zájem o předplatné PlayStation Plus.

Od července do září tohoto roku Sony do obchodů dodala 3,3 milionu kusů konzolí PlayStation 5. Zajímavé je, že je to stejné číslo jako před rokem. Společnosti se tak nepodařilo navýšit dodávky. Na druhou stranu se je ale podařilo udržet ve stejném množství.

Celkově se PS5 dostala na 25 milionů kusů, ale za PS4 zaostává. U té bylo k 30. 9. 2015 hlášeno 29,4 milionu kusů. S ohledem na logistické problémy, covid-19 a nedostatek čipů není rozdíl o 4,4 milionu tak hrozný. Je ale jasné, že Sony má vyšší cíle.

Dle Sony zájem po PS5 nepolevuje, a to ani po navýšení ceny o 50 eur (1000 Kč). Vyhlídky jsou lepší i v případě potřebných materiálů. Omezení se zmírňují, což umožňuje vyrábět více kusů. Takže firma by měla být dostatečně připravena na Vánoce a neočekává, že poptávka bude klesat.

Takovou třešničkou je informace, že v září ve Spojených státech trvalo prodat 100 tisíc konzolí PS5 v průměru 17,5 hodiny. Nemělo by tak být problém splnit cíl stanovený pro tento fiskální rok. Ten činí více než 18 milionů kusů PS5.

V daném čtvrtletí se na konzole PlayStation 5 a PlayStation 4 prodalo 62,5 milionu her. To je o 13,9 milionu méně než 76,4 milionu ve stejném období o rok dříve. Digitální prodeje tvořily 63 %, v předchozím roce to bylo 62 %.

6,7 milionu si „ukrojily“ tituly přímo od Sony, což je o 900 tisíc kusů méně než 7,6 milionu prodaných za stejné období předchozího roku.

Kde vidí někteří problém, tak je klesající zájem o předplatné. Počet předplatitelů služby PlayStation Plus činil 45,4 milionu. Meziroční propad o 1,8 milionu. PlayStation Network zaznamenala 102 milionů aktivních uživatelů měsíčně, což je o dva miliony méně než před rokem.

Připomínáme, že Sony v létě spustila novou podobu PlayStation Plus, která je rozdělena na tři tarify. Na rozdíl od Xbox Game Passu od konkurenčního Microsoftu ale nebude Sony do PS Plus dávat hry v den vydání.

I přes tohle všechno se Sony daří. Game & Network Services segment za čtvrtletí končící 30. 9. 2022 vykázal meziroční nárůst tržeb o 75,3 miliardy jenů (0,51 miliardy dolarů) na 720,7 miliardy jenů (4,87 miliardy dolarů), zatímco provozní zisk se snížil o 10,7 miliardy jenů (0,07 miliardy dolarů) na 42,1 miliardy jenů (0,28 miliardy dolarů).

Sony ve své prognóze na celý fiskální rok končící 31. 3. 2023 očekává vyšší příjmy díky směnným kurzům a zvýšení příjmů z prodeje PS5 v důsledku zvýšení ceny, což bude částečně kompenzovat nižší prodeje third-party her.

Uvidíme, jak do výsledků promluví očekávané God of War: Ragnarök, jenž vychází 9. 11. tohoto roku na PS5 a PS4.

Co se hardwaru týče, tak na příští rok Sony chystá PlayStation VR2 a ovladač DualSense Edge.