Magazín · Novinky · v úterý 5. 9. 2017 09:45
Politika v rukou hráčů. Hm, co by se mohlo pokazit?
Říkali jste si někdy, že náš politický systém je špatný a leccos by se dalo dělat líp? Pak dostanete šanci si to vyzkoušet! Za velkou louží vzniká nové MMO Seed, ve kterém pravidla hry budou tvořit sami hráči. Zakladatelem projektu je Lawrence Lessig, profesor právních věd a loňský kandidát na post prezidenta USA.
Jádrem hry bude ekonomika. Hráči dostanou na starost vše, co se týče výroby veškerých produktů – od těžby surovin přes jejich zpracování až po samotný prodej. Všichni hráči budou nějakým způsobem zapojeni do globálního obchodu. Protože Seed je MMO, hráči dostanou možnost vytvořit své postavě denní režim, který bude probíhat i když hráč není online. Tím pádem nevznikne propastný rozdíl mezi lidmi, kteří týdně nahrají 5 hodin a těmi, co u hry stráví týdně 20 hodin.
Další důležitou součástí hratelnosti je tvoření komunit. A zde se dostáváme k té politické části hry. Komunity si samy zvolí, jakým způsobem chtějí fungovat. Jestli je bude někdo vést, nebo o všem budou hlasovat, či si zvolí radu, která bude rozhodovat za ostatní. Mohou si komunitně zvolit, jestli každý z nich bude součástí světového obchodu, nebo veškeré výrobky budou tvořit pro komunitu, jejíž vedení pak rozhodne, co s nimi bude dál.
V neposlední řadě je tu ještě interakce mezi komunitami, diplomacie. Hráči dostanou možnost vytvářet konflikty, či se s ostatními koloniemi přátelit. Ve hře nebudou chybět zbraně jak pro boj na blízko, tak střelné zbraně a hráči se budou bojů přímo účastnit.
Žádná postava ve hře nebude napořád. Postavy budou stárnout. Jeden reálný týden bude odpovídat jednomu roku ve hře. Proto dostaneme možnost tvořit vztahy mezi jednotlivými postavami a dokonce vytvářet i celé rodiny.
Seed vypadá jako zajímavá hra s mnoha prvky hratelnosti. Podle Lessiga se na ni dá pohlížet i jako na sociální experiment. Tím, že hráči dostanou naprostou volnost ve tvorbě ekonomických i politických systémů, bude možné vypozorovat, které systémy (a jejich kombinace) jsou efektivní a které nikoliv. Zároveň se uvidí, jaké hodnoty jsou pro lidi většinově důležité a k jakým se obrací zády.
Podle vývojářů "Hra vyjde, až bude hotová."