Game Informer, nejdéle vycházející herní magazín v USA, oficiálně končí kvůli GameStopu. Magazín začal vycházet v roce 1991 a byl jedním z posledních fyzických časopisů na světě, který přinášel reportáže a exkluzivní rozhovory o největších hrách současnosti.

Zaměstnanci magazínu, který kromě fyzické publikace provozoval také web, každotýdenní podcast The Game Informer Show a dokumenty o herních studiích či vývojářích, byli svolání na páteční schůzku s viceprezidentem GameStopu pro HR. Na schůzce bylo všem oznámeno, že publikace s okamžitou platností končí a všichni jsou propuštěni. Někteří ze zaměstnanců byli dokonce na pracovních cestách, když se o této novince dozvěděli.

Posledním vydaným číslem Game Informeru bylo číslo 367, které mělo na obálce Dragon Age: The Veilguard. Celý web magazínu byl vypnut, což znamená, že více než dvě desetiletí článků, recenzí a reportáží jsou momentálně nedostupné.

FALEŠNÉ ROZLOUČENÍ

Oficiální účet Game Informer na síti X zveřejnil následující prohlášení, které však podle dostupných zdrojů nepsal nikdo z původních zaměstnanců.

„Po 33 vzrušujících letech, kdy jsme vám přinášeli nejnovější zprávy, recenze a postřehy z neustále se vyvíjejícího světa her, s těžkým srdcem oznamujeme uzavření Game Informeru. Od raných dnů pixelovaných dobrodružství až po dnešní imerzivní virtuální světy jsme byli poctěni sdílet tuto neuvěřitelnou cestu s vámi, našimi věrnými čtenáři. I když naše tiskárny zastaví, vášeň pro hraní, kterou jsme společně kultivovali, bude žít dál. Děkujeme, že jste byli součástí našeho epického dobrodružství, a ať vaše vlastní herní dobrodružství nikdy nekončí.“

Hlavní ředitel obsahu Kyle Hilliard na uzavření média reagoval na X: Frustrující obrat událostí (zvláště vzhledem k tomu, že jsme měli hotových asi 70 % dalšího čísla a mělo mít SKVĚLOU obálku)."

Bývalý tvůrce a producent videoobsahu pro Game Informer Ben Hanson reagoval ve svém příspěvku mnohem razantněji: „Jsem rozzuřený kvůli konci Game Informeru. Bylo to neuvěřitelných 33 let a pak GameStop vypumpuje toto falešné rozloučení. Vsadil bych se, že to nechali napsat AI. Nas*** na GameStop a velký nas*** Ryanu Cohenovi.

AKVIZICE GAMESTOPU A ÚPADEK

V dobách své největší slávy byl Game Informer předním měsíčníkem mezi publikacemi jako byly GamePro, Electronic Gaming Monthly nebo třeba Nintendo Power. Tento jediný velký časopis přežil test času a zůstal na trhu, kde byl známý svými měsíčními recenzemi, sloupky editorů a rozsáhlými pohledy na nadcházející hry. Pyšnil se také přístupem k významným osobnostem herního průmyslu, což mu dodávalo prestiž, kterou si mohlo dovolit jen málo jiných médií.

Game Informer byl zakoupen společností GameStop spolu s jejich bývalým vlastníkem FuncoLand v roce 2000. Tímto získal magazín přístup k jedinečné distribuční síti v tisících pobočkách GameStopu, kde mohli zákazníci v rámci věrnostního programu získat roční předplatné. Zároveň v dobách před herními weby a YouTube byl pro spoustu hráčů hlavním zdrojem informací o nových hrách a trendech.

V posledních letech se však situace změnila. GameStop začal čelit stále klesajícímu počtu prodaných fyzických kopií her a tím se celá korporace stala pro Game Informer spíše zátěží. Magazín roky bojoval s nekompetentními manažery a neustále měnícími se direktivami. I přes obrovské finanční zisky díky memové explozi akcií, které společnosti vynesly miliardy dolarů, GameStop pokračoval v propouštění zaměstnanců napříč celou společností, včetně téměř každoročních kol propouštění právě v Game Informeru.

KONEC JEDNÉ ÉRY

Po vypuštění fyzických čísel Game Informeru z věrnostního programu GameStopu bylo konečně magazínu umožněno znovu prodávat předplatné svým čtenářům. Vypadalo to jako nový, více nezávislý začátek, nebo alespoň předzvěst, že by dekády staré médium mohlo být prodáno, případně odděleno. Tato naděje se však bohužel nenaplnila.

Uzavření Game Informeru přichází v době, kdy CEO GameStop Ryan Cohen pokračuje v kontroverzních příspěvcích na síti X a také čelí žalobě za údajný insider trading ve výši zhruba 47 milionů dolarů.

Tímto se uzavírá jedna významná kapitola v historii herních médií, která ovlivnila generace hráčů a přinesla jim spoustu nezapomenutelných zážitků a vzpomínek.