Magazín · Novinky · v úterý 3. 12. 2019 11:00
PlayStation slaví 25 let a děkuje za podporu svým fanouškům
Společnost Sony Interactive Entertainment slaví 25 let života značky PlayStation. 3. prosince/decembra roku 1994 se v Japonsku začala prodávat první konzole PlayStation, která o rok později dorazila na další trhy a stala se první konzolí, která prodala více než 100 milionů kusů. Nejprodávanější konzolí je ale PS2. Ta dokázala prodat více než 155 milionů.
Jim Ryan, současný prezident a generální ředitel japonské společnosti, se ohlédl za minulostí, poděkoval za podporu svým fanouškům a oznámil, že se máme těšit na oslavu a sledovat PS Blog a sociální sítě PlayStationu.
Ryan připomněl skromné začátky Kena Kutaragiho a jeho týmu, který vytvořil platformu pro vývojáře, na které mohli vyjádřit svou kreativitu a přinést videohry všem hráčům. První den se v Japonsku prodalo 100 tisíc kusů PS1 a PlayStation je vůbec první konzolí, které se podařilo překonat hranici 100 milionů prodaných kusů po celém světě.
Ryan v otevřeném dopise fanouškům zdůraznil, že Sony od začátku zasáhla srdce hráčů a nabídla jedinečný zážitek ve světě videoher. „Poskytli jsme nástroje a technologie k vytvoření krásných, propracovaných světů a experimentování s novými nápady. Tento přístup vedl k vytvoření rozmanitých her, díky kterým je PlayStation znám. Jde o skutečný punc naší značky napříč generacemi.“
Prezident SIE si vzpomněl na své začátky a drsnou cestu k dobytí světa. Byl to právě on, kdo založil PlayStation Europe, najal první zaměstnance a dokonce koupil nábytek do prázdné kanceláře, aby mohl PlayStation dobýt svět. Pro Sony bylo důležité uspět nejen globálně, ale také na lokálních, menších trzích.
„V té době jsme se zaměřili na místní trhy, abychom zajistili, že se hráč v Polsku bude cítit jako součást větší komunity PlayStation, jako kdokoli ve Velké Británii, Japonsku nebo Spojených státech. S podporou vášnivých fanoušků z celého světa jsme výrazně vyrostli a naše zaměření na komunitu je důležitější než kdy jindy,“ dodal Ryan.
Je PlayStation zaměřený na komunitu? Hráčům vadí nutnost platit měsíční poplatek PlayStation Plus za hraní multiplayeru. Na druhou stranu Sony je jedna z mála společností, která se nebojí investovat velké peníze do vývoje čistě singleplayerových příběhových her, stejně tak investuje do české lokalizace u svých exkluzivit. Vzpomenout můžeme na God of War, Uncharted 4, The Last of Us, Spider-Man nebo Days Gone na PS4. To jsou hry pro jednoho hráče se zajímavým příběh a s českými titulky.