Zdroj: Coolcaesar
Magazín · Novinky · ve středu 1. 10. 2025 15:25
PlayStation je jen začátek. Sony chce být gigantem v zábavním průmyslu
Skupina Sony Group se nechce spoléhat pouze na herní konzole a svá vývojová studia. Japonská společnost se hodlá v budoucnu stát silným hráčem napříč celým zábavním průmyslem. Podle zprávy Nikkei Asia firma plánuje ještě intenzivněji investovat do akvizic nových značek a vytvořit z PlayStationu jen jeden z pilířů mnohem širší strategie.
V posledních sedmi letech už Sony vložila do nákupů a licencí obrovské prostředky – celkem 1,9 bilionu jenů. Nejde přitom jen o hry. Společnost si postupně buduje silné zázemí také ve filmové produkci, anime či literatuře. Příkladem je investice do Kadokawa Corporation, známé díky populárním japonským románům a sérii adaptací do anime či filmů.
Veterán Sony měl prozradit, že cílem je vybudovat něco, co odráží řadu významných obchodních společností v Japonsku, jako Itochu, Mitsubishi a Mitsui, tedy propojit různé části trhu, kombinovat technologie a značky a společně zvyšovat jejich hodnotu.
Firma už také naznačila, jak by taková spolupráce mohla vypadat v praxi. V září spustila Pollinator Network, interní platformu podporovanou generativní AI, která má propojovat kreativní týmy napříč obory. Díky tomu lze herní technologie využít třeba při výrobě filmů nebo naopak do her integrovat know-how z jiných odvětví.
Analytici ale upozorňují na slabinu celé strategie – nedostatek transparentnosti. Podle Ayaky Inomaty z Daiwa Securities Sony často neodhaluje dostatek informací o svých investicích, což znesnadňuje přesné vyhodnocení hodnoty společnosti. Sony si je této kritiky vědoma a slibuje, že do budoucna bude své kroky komunikovat otevřeněji.