Společnosti Sony Interactive Entertainment a AMD oznámily společný projekt s názvem Amethyst, který má přinést zásadní průlom v tom, jak budou hry v budoucnu vypadat i fungovat. O ambiciózní spolupráci promluvili Mark Cerny, hlavní architekt PS5, a Jack Huynh, viceprezident AMD pro výpočetní a grafické technologie.

Cílem projektu je využít sílu umělé inteligence a strojového učení k tomu, aby se hry dokázaly dynamicky přizpůsobovat hráčům i prostředí. Nové technologie mají nabídnout realističtější grafiku, chytřejší optimalizaci výkonu a také inteligentní správu herních zdrojů, která zajistí plynulejší a živější herní zážitky.

Podle Cernyho jde o jeden z nejdůležitějších kroků v historii herních konzolí. AI podle něj brzy nebude jen doplňkem, ale jádrem celé herní architektury – od způsobu renderování scén až po adaptivní chování postav. AMD pak slibuje, že jejich hardware bude připraven tyto technologie plně využít v reálném čase, bez nutnosti obětovat výkon.

Projekt Amethyst má ovlivnit nejen budoucí konzole od Sony, ale celý herní ekosystém, včetně PC.

Mezitím Sony a AMD spolupracují na nové generaci PlayStationu.