Zdroj: AMD
Magazín · Novinky · ve středu 2. 7. 2025 10:45
PlayStation 6 posune hranici grafiky a zaměří se na AI
Není žádným tajemstvím, že Sony se už připravuje na novou generaci konzole PlayStation. Ačkoliv si na ni ještě pár let počkáme, už nyní se můžeme podívat, na co se japonská společnost chce zaměřit.
Architektem PlayStationu 6 je opět Mark Cerny, který potvrdil partnerství s AMD. Tím se zachová zpětná kompatibilita s předchozími generacemi. V nejnovějším rozhovoru s vedoucím AMD, Jackem Huynhem, se Cerny rozpovídal, na co se můžeme těšit.
„Project Amethyst (kódové označení PlayStation 6, poz. redakce) je společným inženýrským úsilím PlayStationu a AMD zaměřeným na inovace grafiky a hratelnosti založené na strojovém učení, které je postaveno na dvou hlavních cílech,“ prohlásil Huynh.
První cíl je návrh architektury, která bude speciálně optimalizovaná na pokročilou umělou inteligenci, zatímco druhý cíl se zaměří na vývoj kvalitní neuronové sítě pro posunutí grafiky v reálnem čase.
From the same source. Two branches. One vision.
— Jack Huynh (@JackMHuynh) July 1, 2025
My good friend and fellow gamer @cerny and I recently reflected on our shared journey — symbolized by these two pieces of amethyst, split from the same stone.
Project Amethyst is a co-engineering effort between @PlayStation and… pic.twitter.com/De9HWV3Ub2
Obě společnosti věří, že tyto dva cíle společně posunou grafiku a plynulost na novou úroveň. Ostatně už nyní s konzolí PS5 Pro, která má vlastní upscalovací řešení pomocí PSSR, testují, čeho všeho se dá na základě umělé inteligence dosáhnout. Díky tomu mohou některé hry nabídnout režim kvality, tedy vysoké rozlišení a detaily při 60 fps místo klasických 30 fps, které jsou dnes běžné u grafických módů kvality.
PS6 by to tak mohla dotáhnout ještě dál díky mnohem výkonnějšímu hardwaru a pokročilejšího strojového učení. Vedoucí AMD ještě na závěr rozhovoru potvrdil, že zkoumají i oblast ray-tracingu, tedy odlesky v reálném čase, které jsou ale náročné na výkon a na současných konzolích tak nepodávají úplně nejlepší výsledky. Na PS6 by tak chtěli dosáhnout za pomocí umělé inteligence lepších výsledků za použití FSR Redstone.
Jak moc výkonná PS6 bude a kam až se posunou technické možnosti, na to si musíme počkat do oficiálního odhalení. To je neoficiálně plánované na rok 2027, takže ještě nějakou dobu určitě o konzoli neuslyšíme. Snad bude posun tentokrát mnohem větší než při přechodu na PS5. Skok to samozřejmě byl, ale nebyl takový, jako když jsme přešli z 1080p na 4K. Věřím, že nová generace nabídne víc než jen grafiku. Například posun ve fyzice a umělé inteligenci.
Zdroj: SonySony už má mít hotov návrh čipu pro PlayStation 6
FIRESPRITE VYVÍJÍ NOVOU HRU SE ZAMĚŘENÍM NA PŘÍBĚH A IMERZI
Studio Firesprite, které naposledy vytvořilo VR titul Horizon Call of the Mountain, se po údajném zrušení nového Twisted Metalu mělo pustit do vývoje nové AAA hry s důrazem na příběh a imerzi s použitím next-gen technologií.
Vzhledem k tomu, že v inzerátu použili slova next-gen, se klidně může stát, že půjde o hru určenou pro PlayStation 6. To by i dávalo smysl a mohl by to klidně být jeden z launch titulů nové konzole, který by ukázal nové možnosti.
Jestli studia Sony vždy něco uměla, tak je to parádní audiovizuální stránka. Stačí se podívat, co předvedl God of War 3 na PS3 či inFamous Second Son nebo The Last of Us Part 2 na PS4.
Co se z titulu vyklube, na to si musíme počkat. Klidně může vyjít i na PS5 a později na PS6. Ostatně několik her to takhle mělo na PS4, které vyšly zároveň i na PS5, protože nebyla ještě tolik rozšířená. Pokud se nebude opakovat situace s nedostatkem čipů, tak by ale cross-gen her mohlo být méně.
