
Magazín · Novinky · ve čtvrtek 17. 4. 2025 18:00
Phil Spencer se v rozhovoru rozpovídal o Game Passu, úspěchu filmu Minecraft a o dalších plánech Xboxu
Phil Spencer, šéf Microsoft Gaming, se pravidelně účastní nejrůznějších akcí a rozhovorů. Nyní pro server Variety poskytl poměrně rozsáhlý rozhovor, ve kterém mluví nejen o Game Passu, ale také o úspěchu filmu Minecraft, plánech Xboxu po zbytek roku či podpoře Nintenda Switch 2. Pojďme si teď shrnout to nejzajímavější.
Začneme s Game Passem. Spencer je se službou spokojen. Konkrétní čísla sice neřekl, ale tvrdí, že služba dále roste a hráči díky Game Passu hrají mnohem více hodin. Zároveň ale potvrdil, že služba není pro každého, zejména pro sváteční hráče.
„Hráči, kteří hrají dvě hry ročně, si naše předplatné asi neužijí. Ti si pravděpodobně koupí jen ty své dvě hry a předplatné pak není pro ně ten správný obchodní model,“ prohlásil.
Zdroj: MicrosoftNová reklama Xboxu od režiséra Klubu rváčů: Hry jako únik z krysího závodu
Dále tvrdí, že Game Pass a Xbox k sobě patří, nedovede si ho bez něj představit. „Soustředíme se na pravidelný přísun kvalitního obsahu a také spolupracujeme s mnoha partnery na uvedení her v den vydání,“ přidal. Tenhle přístup si velmi pochvaluji a hráči ho dle něj oceňují.
Phil Spencer promluvil také o úspěchu hry Indiana Jones and the Great Circle. „Hráče i kritiky nadchl a já jsem rád, že má hra úspěch. Někteří hráči ještě před vydáním byli zklamaní, že se jedná o mix first-person a third-person akcí, ale nakonec to dopadlo dobře. Nyní hra vychází i na PS5, což otevře dveře dalším hráčům a já věřím v úspěch. Plánujeme DLC a budu rád, pokud Indyho nevidíme naposledy.“
Došlo také na Nintendo Switch 2. Šéf Xboxu je z konzole nadšen a je připraven ji plně podporovat. Nebyl konkrétní, ale plánuje přinést značky Xboxu na nejnovější konzoli od Nintenda. „Již pro první Switch jsme vydali několik her a spolupráci si velmi pochvaluji,“ svěřil se Spencer.
Úspěch filmu Minecraft ho také těší. Seriál Fallout byl přijat velmi kladně a byl jedním z nejsledovanějších herních seriálů, na cestě je druhá sezóna a Minecraft boří rekordy v kinech. „Jsme připraveni v tomto pokračovat a přinést na filmová plátna další značky. Vše záleží na úspěchu. Například seriál Halo nedopadl podle představ, ale poučili jsme se a jdeme dál. Nebráním se a chceme uspět i ve světě filmů a seriálů. Máme spoustu značek, které bychom chtěli zfilmovat.“ Na druhou stranu na tohle netlačí a nechce z každé série udělat film/seriál.
Phil Spencer promluvil o plánech Xboxu po zbytek roku. „Máme oznámeno spoustu her, vydali jsme Avowed a South of Midnight. Do konce roku ještě vydáme The Outer Worlds 2, Call of Duty, Ninja Gaiden 4. Máme ale spoustu neoznámených projektů, které jsou ve vývoji.“
Zdroj: MicrosoftStreamování koupených her z konzole, platba v aplikaci a další nové funkce v dubnové aktualizaci Xboxu
Nebyl konkrétní, jestli nějaký ještě oznámí a vydají v letošním roce, ale blíží se Xbox Game Showcase, takže nějaký prostor pro nová oznámení tu je. Šéf Xboxu se zavázal, že kromě stávajících značek chce přinášet i nové značky a zážitky. Uvidíme, jestli dojde na oznámení data vydání například Gears of War: E-Day, State of Decay 3, Contraband nebo Everwild. Fable bylo odloženo na příští rok, takže tam datum nebo nějaký gameplay neočekávám.
Na závěr ještě zmíníme, že Phil Spencer myslí i na starší značky a rád by je nechal oživit. Už v minulosti se vyjádřil například o Activisionu, který má spoustu spících značek a rád by je viděl znovu. Vývojářům ale nechává volnou ruku a nenutí je do něčeho, co sami nechtějí. Jestli se tedy nějaká starší značka někdy vrátí, to je teď ve hvězdách.
Nedávno se objevily spekulace, že by se mohla vrátit série Prototype. Tu hráči srovnávali se hrou inFamous od konkurenční Sony a studio Radical Entertainment, které na hře pracovalo, bylo po prodejním neúspěchu druhého dílu z velké části rozpuštěno. Tak uvidíme, jestli se někdy dočkáme. Já bych to klidně uvítal, oba díly jsem si užil. Každopádně, Microsoft si díky Game Passu může dovolit více experimentovat a přinášet více her, které necílí na mainstream hráče.