Magazín · Novinky · v pátek 20. 1. 2023 13:13
Phil Spencer nabádá herní studia k jednotě a rozdávání radosti
V úterý se již po dvanácté setkali kritici a novináři z New Yorku, aby ocenili nejlepší hry roku. Phil Spencer si zde převzal hodnotnou cenu Andrewa Yoona a k této příležitosti věnoval svůj proslov dalším herním vývojářům s jasnou myšlenkou.
Svět si prochází těžkým obdobím a na každého tato situace doléhá více či méně. Nebudeme si nalhávat a zeptejme se, co je (nebo by mělo být) hlavní myšlenkou vytváření her a jejich hraní. Phil Spencer má v tomto jasno a jeho odpovědí je rozdávání radosti a zážitků při hraní.
„Dnes, jako vývojáři, vedoucí, tvořitelé světů, je naši největší povinností inspirovat a vytvářet radost. Každá ze stovek her, které hráči dnes i zítra drží mezi prsty, je vstupní karta k rozdávání radosti,“ řekl Phil Spencer.
„Halo, God of War, Vampire Survivors, My Friend Peppa Pig, malé hry, mobilní hry nebo indie hry, všechny jsou navrženy tak, aby do našich životů vpustily dávku radosti. Takovou dávku radosti, abychom o nich chtěli mluvit a sdílet je.“
Zdroj: MicrosoftVelké propouštění v Microsoftu se dotklo tvůrců Halo, Gears of War i Starfieldu
„My všichni, co tady dnes jsme, ze všech týmů po celé Zemi, se snažíme tento pocit vytvářet a posílat ho dál. Naši vývojáři, kteří se statečností a zájmem, vypouští své vize dále právě v této těžké době kulturních rozdílů a omezování. Naši hráči, kteří vkládají do našich her svůj čas, aby u nich mohli odpočívat a omladit své životy.“
„Naši finanční ředitelé, kteří nás vybízejí k odvaze chránit a živit tuto kolektivní radost. Jsme povinní uchovat tyto zážitky, vytvářet je a dále rozvíjet. Hledat a obklopovat se různými perspektivami. Ctít rozdíly napříč světovými kulturami a být empatičtí jedni k druhým.“
„Odkláníme se od rozdělování hráčů a jejich vývojářů, a naopak se snažíme stát spolu, abychom ještě více využili tuto radost společně. Tohle je ozvěna herní radosti.“
Na konci bezmála tří hodinové akce sklidil Phil Spencer potlesk. Jeho vyzvání k jednotě mezi hráči a vývojáři nejspíš pramení z velké kritiky, která se na Microsoft nedávno snesla kvůli akvizice firmy Activision Blizzard.
Při rozhovoru v podcastu na webu Second Request, který proběhl v prosinci, mluvčí Xboxu sdělil, že Sony je největším kritikem této akvizice, a to i přes nesčetné vyjádření Microsoftu, že značka Call of Duty bude i nadále vycházet pro jiné platformy, včetně PlayStationu. Tato prohlášení podpořil i sám šéf Valve Gabe Newell. Ten prohlásil, že Microsoft vždy své slovo dodrží.