Paralives, ambiciózní nezávislá alternativa k The Sims a inZOI, měla dorazit do předběžného přístupu během letošního prosince. Jenže série rozsáhlejších playtestů vývojářům otevřela oči – hra podle jejich slov stále nesplňuje úroveň, kterou si pro vydání stanovili. Early Access se tak posouvá z původního 8. prosince 2025 až na 25. května 2026.

Zakladatel projektu Alex Massé ve svém dlouhém prohlášení vysvětlil, proč tým raději šlápl na brzdu. Interní testy mezi přáteli i komunitou ještě nevypadaly dramaticky, ale jakmile se rozšířily o pestřejší skupinu hráčů, začalo být jasné, že některé problémy jsou hlubší. Největším kamenem úrazu je prý Live Mode, tedy samotná simulace života. Hráči hlásili výrazné bugy a také nedostatek aktivit ve městě, což testovacím verzím ubíralo na zábavnosti i tempu.

„Jsme hrdí na to, co už máme, ale simulace potřebuje ještě čas. Chceme, aby první dojem byl skvělý a hráči se vraceli s každou bezplatnou aktualizací, kterou později vydáme,“ uvedl Massé.

Paralives je od začátku prezentován jako indie projekt s obrovskou ambicí. Chce nabídnout pokročilý a flexibilní model stavby, maximálně přizpůsobitelný editor postav a komplexní životní simulaci.

Aby čekání fanouškům alespoň trošku zpříjemnil, naplánoval na 25. listopadu 45minutový stream s aktuálním stavem hry. Na webu je také zveřejněna detailní roadmapa – plán oprav, vylepšení a nového obsahu, který bude předcházet vydání Early Accessu.

Už dříve bylo uvedeno, že Paralives nebude mít placená DLC. Tým je malý, nemá investory a chce hru dlouhodobě financovat jen prodejem základní verze a následnými bezplatnými expanzemi. Tak snad se podaří.