Včera, 22. května, to bylo 40 let od vzniku Pac-Mana, legendy z herních automatů. Při té příležitosti vytvořila Nvidia pomocí umělé inteligence GameGAN původní verzi hry. AI vytvořila hru bez použití základního enginu, všechny prvky vygenerovala umělá inteligence, která nejprve trénovala na 50 000 epizodách hry.

GameGAN je první model neuronové sítě, který napodobuje herní engine využíváním GANů (generativních adversarialních sítí). Tvoří jej dvě soupeřící neuronové sítě, generátor, který generuje obsah na základě trénovací množiny a diskriminátor snažící se rozpoznat obsah vytvořený generátorem od toho v trénovací množině. Model se tak učí vytvořit dostatečně přesvědčivý obsah v porovnání s originálem. GAN využíval již deep learningový model NVIDIA GauGAN, který vznikl v NVIDIA Research a tvoří z jednoduchých kreseb fotorealistický obsah.

Společnost Nvidia uvádí, že GameGAN může být použit například k automatickému generování úrovní ve hrách a urychlit tak kreativní proces vývojářů. V oblasti AI výzkumu jej lze uplatnit k usnadnění vývoje simulačních systémů a trénování autonomních strojů. AI se v tomto případě může naučit pravidla prostředí bez nutnosti interagovat s objekty v reálném světě.

Pac-Mana vytvořeného umělou inteligencí GameGAN si budeme moci zahrát v letošním roce, přesné datum zatím odhaleno nebude. Bližší informace se dozvíme v rámci letošního AI Playground.