Blizzard oznámil přesné datum vydání Midnight, druhého dílu trilogie Worldsoul Saga pro World of Warcraft. Nové rozšíření, které hráče zavede zpět do Quel’Thalasu, přinese dlouho očekávaný systém vlastního bydlení, novou ruku pro Alianci a kontroverzní měnu za skutečné peníze.

World of Warcraft: Midnight vyjde 2. března 2026. Blizzard si je ambicemi nového obsahu jistý, ale ještě před březnovou premiérou čeká komunitu MMO celá řada změn a překvapení.

Nejočekávanější novinkou je bezpochyby systém bydlení hráčů. Ten umožní nejen stavět a přizpůsobovat si vlastní domy, ale dokonce organizovat domy do sousedství pro celé skupiny hráčů. Blizzard tento systém v nadsázce označil za sociologický experiment.

S bydlením je ale spojena i kontroverze v podobě nové měny za reálné peníze s názvem Hearthsteel. Právě za ni si budou moci hráči nakupovat nábytek, vybavení a další kosmetické předměty.

Předběžný přístup k systému bydlení bude zahájen už 2. prosince, exkluzivně pro ty hráče, kteří si datadisk Midnight předobjednali.

Blizzard se v rámci přípravy na Midnight zaměřuje i na technické aspekty hry. Chystané systémové změny by měly upravit fungování tříd a především oblíbených add-onů (modifikací UI). Cílem je učinit add-ony zbytečnými. Některé z nich totiž poskytují hráčům neférovou výhodu (např. automatické označování pozic při raidech), a proto Blizzard plánuje zavést nativní změny do hry tak, aby tyto doplňky ztratily smysl.

Hráče v betě ale trápí nečekané problémy s výkonem. Vývojáři během testování zjistili, že za propady frekvence snímků za sekundu mohou ryby. Problém byl v tom, že změny v chování NPC ovlivnily i reakce zvířat, a jelikož je v nových lokacích Midnight spousta pobřeží, situace se rychle zhoršovala.