Studio Crowbar Collective jsme si dosud mohli spojovat jen s projektem Black Mesa, původně fanouškovským a nakonec komerčním remakem prvního Half-Life od Valve. Teď ale dalo najevo, že hodlá zkusit něco nového. Na pokus modernizovat další dobrodružství Gordona Freemana nedojde, místo toho tu máme odhalení taktické kooperativní střílečky Rogue Point s prvky rogue-lite.

Rogue Point vyjde v předběžném přístupu na Steamu někdy během příštího roku a o vydání se postará společnost Team17. Očekávat máme střílečku pro čtyři hráče, která zprvu nabídne čtyři mapy - Airport, Mall, Office a Oilrig. Pokud jste si právě vzpomněli na Counter-Strike, tak věřte, že nejste sami, zdejší mapy ale mají být dost rozsáhlé a jejich strukturu má při každém hraní měnit tzv. Parametric Design System. Ten by měl zajistit, že žádná mise nebude probíhat stejně a že hráče pokaždé čeká jiný zážitek, a to v kampani i v obzvlášť náročném režimu Endgame Mission.

Jelikož je očividně projekt inspirovaný i tituly typu Payday 2, pochopitelně nemohou chybět ani různé typy nepřátel, vlivy herní ekonomiky a bohaté možnosti výběru a odemykání zbraní a další výbavy. Tvůrci aktuálně lákají na více než 20 zbraní s různými skiny, přes 40 taktických předmětů a kusů příslušenství, 60+ kosmetických předmětů a 24 možných rozvržení misí. Nepřátelé ovládaní umělou inteligencí jsou pak rozdělení do tříd nazvaných Soldier, Berserker, Sniper, Heavy a 5-Star Mercenary.

Podmínkou pro úspěch je dostatečná týmová spolupráce a vhodná strategie. Bez taktizování se minimálně v boji s náročnějšími typy nepřátel neobejdete, i když Rogue Point má být vhodný jak pro veterány žánru first-person stříleček, kteří očekávají hratelnost s dostatečnou hloubkou, tak pro nováčky, kteří hledají svižnou akci.

Všechnu tu taktickou i rychlou akci přitom pohání engine Unreal, ne Source jako v případě Black Mesy. To znamená, že tentokrát bude nejspíš třeba zapomenout na širokou podporu moddingu, na níž jsme si už v případě předělávky prvního Half-Life a vlastně skoro každé hry využívající Source engine zvykli. Na druhou stranu, volba enginu by tentokrát nemusela bránit případné snaze dostat hru i na konzole.

Také je na místě zdůraznit, že půjde o placený titul, přičemž po opuštění předběžného přístupu se má cena hry zvýšit. Na konkrétní cenovku, HW požadavky, pravděpodobnost vzniku konzolových verzí a další detaily si ale budeme muset ještě počkat. My v každém případě doufáme, že se vrátí skladatel Joel Nielsen. Rogue Point je sice žánrově i příběhově hodně jiný než Black Mesa, která má být ze strany Crowbar Collective nadále podporována, ale i tak bychom při hraní rozhodně rádi slyšeli něco na způsob téhle pecky: