O protipirátských ochranách společnosti Denuvo jste již pravděpodobně slyšeli. Tato vrstva, jejímž cílem je zabránit vzniku neautorizovaných kopií videoher, jako jedna z mála opravdu funguje, což dokazují statistiky z loňského roku, kterým jsme se samostatně věnovali zde. I tak se ale mnohdy potýká s vlnami kritiky, a to hlavně od hráčů, kterým vadí zejména vysoká náročnost DRM technologií na procesor. Navíc, nové řešení od Denuva může výrazně zkomplikovat vytváření modů.

Komunitní modifikace jsou pro herní průmysl klíčové prakticky odjakživa. Hráči tvoří pro jiné hráče obsah, který hru vylepšuje, rozšiřuje anebo zlepšuje její optimalizaci. Denuvo však nyní vyvinulo novou ochranu, jež má zabránit nevhodné manipulaci s hrami vytvořenými přes Unreal Engine. Řešení, ohlášené během momentálně probíhajícího Gamescomu, je integrováno do her na binární úrovni, do čehož tvůrci slibují „účinné zmaření pokusů o vytěžování dat a vytvoření překážek proti tvůrcům cheatů, pirátům a podvodníkům“.

Mateřská společnost Irdeto v tiskové zprávě vysvětluje, že ochrana blokuje používání ladicích konzolí a skrývá vstupní body, aby zabránila modifikacím hry. Argumentuje tím, že se jedná o nezbytnost, neboť nástroje pro útoky na hry využívající Unreal Engine jsou tak rozšířené a snadno dostupné, že si je může obstarat de facto každý. Prý ani není složité s nimi pracovat.

Denuvo má s nejvyšší pravděpodobností na mysli škodlivé modifikace, ale je otázka, zda nové řešení nemůže omezit nadšence, kteří se věnují vytváření modifikací. V současné době se čeká na vyjádření vývojářů, již by měli přiblížit, jak přesně bude nová technologie fungovat a jestli náhodou neovlivní moddery. Potenciálně by mohla ovlivnit i fanouškovské lokalizace u her, které běží na Unreal Enginu.