Magazín · Novinky · v úterý 18. 2. 2020 17:36
Neznámá diablovka Wolcen se ze dne na den stala hitem Steamu
Název Wolcen byl ještě před pár dny známý jen v kruzích hardcore fanoušků diablovek, přitom jde o hru, která je ve vývoji neuvěřitelných devět let a z toho byla čtyři roky hratelná v rámci předběžného přístupu.
S vydáním plné verze se ovšem situace změnila. Z průměrných 5 tisíc hráčů na Steamu vylétly počty až na 127 tisíc lidí hrajících v jeden moment a nezávislý Wolcen se zařadil do žebříčku TOP 10 mezi taková jména jako Red Dead Redemption 2, Metro Exodus nebo Far Cry 5. Křivka na SteamDB přesně kopíruje trend na Twitchi, kde si ARPG aktuálně drží pozici 11. nejsledovanější hry hned za World of Warcraft. To samozřejmě není náhoda, byli to totiž právě streameři, kdo se hře postaral o reklamu.
Obrovský zájem s sebou přinesl problémy zejména s konektivitou. Ačkoli se dá hrát Wolcen i v singleplayeru (nabízí příběhovou kampaň o třech aktech a endgame se dvěma dalšími stupni obtížnosti), spoustu lidí láká právě vidina kooperativní rubačky, která tvoří gró každé správné diablovky.
„Tři dny po ostrém spuštění a já se opět nemohu připojit do hry,“ stěžuje si v recenzi na Steamu český hráč, který ve Wolcenu nechal přes 34 hodin. V podobném duchu se nese zhruba polovina recenzí na Steamu. A jak je to s recenzemi v médiích? Zatím jich pochopitelně moc není. Pár článků, které jsou již venku, hodnotí diablovku jako lehce nadprůměrnou. Většinou jí vytýkají právě technické nedodělky a nevyváženost. Moc povedená prý není ani závěrečná dějová kapitola. My si každopádně uděláme vlastní obrázek. Wolcen není hrou, u níž by se na recenzi dalo spěchat.
U hry, na které se dělá 9 let, lze vydání verze 1.0 skoro považovat za zázrak. Ambiciózní projekt, který sám sebe nazýval prvním akčním RPG na CryEnginu, má za sebou mimo jiné přejmenování (dříve byla hra známá jako Umbra), kampaň na Kickstarteru, kde vybrala přes 9 milionů, a také čtyřleté období betatestování v rámci předběžného přístupu.