Včera pro PlayStation 5 vyšla nová aktualizace. Na první pohled šlo o další z řady menších systémových aktualizací, která pokračuje v optimalizaci systému. Sony uvádí, že zlepšila zprávy a ovládání u některých obrazovek. Komunita si ale všimla něčeho podstatného: Sony zřejmě opravila dlouhodobý problém s technologií VRR, který trápil hráče.

Funkce VRR (Variable Refresh Rate) má za úkol zlepšovat plynulost obrazu přizpůsobováním obnovovací frekvence televize ke snímkové frekvenci hry. Jenže u PS5 právě VRR způsobovala pravý opak – každých osm vteřin docházelo ke znatelnému záškubu obrazu. Nešlo o ojedinělé případy, problém se objevil napříč hrami i obrazovkami a potvrzen byl i redakcí Digital Foundry.

Záškuby se objevovaly například u The Last of Us Part I & II, Diabla 4, Horizon Forbidden West nebo Elden Ringu, a to i na verzi PS5 Pro.

I když se v poznámkách k červnové aktualizaci o VRR výslovně nemluví, hráči na Redditu začali ve velkém hlásit, že potíže zmizely. Hry, které se dříve „škubaly“, teď běží plynule. Žádné oficiální potvrzení od Sony zatím nepadlo a chybí i hloubkové technické testy, ale změna je podle řady hráčů citelná. Je možné, že Sony problém opravila „potichu“, bez oficiálního přiznání. Pokud se pozitivní ohlasy potvrdí i u dalších uživatelů, půjde o výrazné zlepšení zážitku pro všechny, kteří hrají s aktivním VRR.

Zaznamenali jste taky zlepšení? Možná je čas znovu zapnout VRR a dát svým hrám druhou šanci.

Pokud PlayStation 5 ještě nemáte a nad konzolí uvažujete, tak do 11. 6. 2025 běží slevy.