Koronavirus nás všechny donutil zůstat doma a výjimkou nejsou ani vývojáři, kteří se nyní potýkají s celou řadou problémů. Největším z nich je čas. Koronavirus ve spoustě společností zpomalil celý proces vývoje natolik, že nejspíše nestihnou dodržet časový plán a budou muset hry odložit stejně, jako to udělala například Sony s The Last of Us Part 2 a Iron Man VR kvůli logistickým problémům s fyzickou výrobou a dodávkami. Podle nových informací však někteří vývojáři přišli s radikálním řešením, jak se odkladům vyhnout.

Jason Schreier z New York Times ve svém novém článku pojednává o vlivu pandemie na herní průmysl. Nemoc zpomalila vývoj her především kvůli novým opatřením jako práce z domova a uzavření různých podniků, které jsou pro vývoj a distribuci rozhodující. Hodně studií zjistilo, že práce na dálku může výrazně zpomalit proces vývoje. Od problémů s rozptýlením doma, až po bezpečnostní problémy s dosud neoznámenými a nevydanými hrami. Dále nyní musí vývojáři a vydavatelé, kteří se spoléhali na události, jako jsou GDC a E3, upravit své plány tak, aby odpovídaly nedostatečnému pokrytí, které by vycházelo z těchto výstav a konferencí.

Podle dvou zdrojů, se kterými Schreier hovořil, některé společnosti plánují omezit funkce svých her či úrovně a úkoly, aby se zabránilo jejich zpoždění.

Dva vývojáři her plánovaných na tento podzim, kteří hovořili pod podmínkou anonymity, protože nebyli oprávněni hovořit se zpravodajskými médii, uvedli, že se doposud rozhodli spíše omezit rozsah, než odložit své hry. Kvůli zpomalení produktivity ve svých studiích a domech, zejména v Číně a Indii, plánují omezit funkce, úrovně a úkoly v naději, že dosáhnou svých termínů“

Článek také zmiňuje, že Ubisoft je na dobré cestě a nejspíše už své hry nebude odsouvat. Nezapomínejme však, že se vše může rázem změnit a na naše milované tituly budeme čekat o několik měsíců déle. Nicméně se Ubisoft nebojí své hry odložit, pokud dojde i k odkladu next-gen konzolí, o čemž jsme informovali už včera.