Microsoftu se daří do Game Passu pravidelně přidávat nové hry od partnerských studií a vydavatelů, které jsou často dostupné v den, kdy vyjdou. V poslední době takto americká společnost nabídla mrazivou strategii Frostpunk 2, Star Trucker, Train Sim World 5, Flintlock: The Siege of Dawn nebo Atomic Heart. Novinky doplňují starší kousky, jako je například definitivní edice remaku Mafie, off-road simulace SnowRunner, Shadow Warrior 3, Dead Island 2, Atlas Fallen či Grand Theft Auto V.

Kolik tohle stojí? Microsoft má ročně utratit více než miliardu dolarů za to, aby se hry od jiných společností objevily v předplatném. Podle agentury Bloomberg má softwarový gigant nabízet vydavatelům a vývojářům paušální poplatky ve výši milionů dolarů předem. K tomu podíl na příjmech z předplatného a příslib zviditelnění se. Tyhle tři nabídky měly být zajímavé zejména pro menší vydavatele a vývojáře. Ti potom mohou s větším klidem pracovat na svém titulu a vydat ho také v konkurenčních obchodech.

V rozhovoru to prozradila Sarah Bond. Prezidentka Xboxu předtím pracovala v T-Mobile a dle všeho právě ona přišla s nápadem na předplatné. Vedení herní divize Microsoftu v čele s Philem Spencerem má být otevřeno experimentování a naslouchá názorům jiných společností.

Není to poprvé, co slyšíme o této částce. O více než miliardě ročně vynaložených na to, aby v Game Passu byly hry třetích stran, mluvil už na konci loňského roku Spencer v rozhovoru pro Windows Central. Navzdory tomu je služba finančně životaschopná, dokáže tedy vydělat peníze. Odhady hovoří o tom, že v roce 2021 vydělal Game Pass 2,9 miliardy dolarů. Příjem má každým rokem růst a v roce 2025 má dosáhnout až na 5,5 miliardy dolarů. To by bylo o více než 200 % více oproti roku 2022. Pochopitelně nesmíme zapomenout na vlastní hry Microsoftu, protože všechny se objevují v Game Passu v den vydání. Letos to bude také Call of Duty: Black Ops 6. Od střílečky od Treyarchu se očekává růst předplatitelů.