Magazín · Novinky · ve čtvrtek 24. 11. 2022 10:43
Microsoft přiznal, že PlayStation má lepší hry. Sony naopak potopila Battlefield
Britský Úřad pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA) od Microsoftu a Sony obdržel dokumenty v návaznosti na druhé kolo vyšetřování akvizice Activisionu Blizzard společností Microsoft za 68,7 miliardy dolarů.
Sony poukazuje na oslabení konkurence a potopila jiné hry, které nejsou pro PlayStation tak důležité. Microsoft naopak pokračuje ve svém stanovisku s tím, že Call of Duty není tak důležité, když se ani jednou za 9 let nestalo hrou roku v hlasování uživatelů PlayStationu.
- Sony je podle Microsoftu dominantní poskytovatel konzolí a je také silným vydavatelem her. Má být zhruba téměř dvakrát větší než herní vydavatelství Microsoftu. Akvizice přiblíží Xbox k Sony.
- Microsoft přiznává, že Sony má více exkluzivních her, které jsou kvalitnější. Exkluzivní first-party značky Sony, jako God of War, The Last of Us a Destiny, označila americká společnost za ikonické.
- V roce 2021 bylo na PlayStationu vydáno více než 280 exkluzivních first a third party titulů, což je téměř pětkrát více než na Xboxu.
- Microsoft se brání obavám a tvrdí, že spojení s Activisionem Blizzard nebude mít žádné protisoutěžní dopady.
- Sony má více her než Microsoft, z nichž mnohé jsou kvalitnější. Exkluzivní first-party hry Sony i Nintenda patří k nejprodávanějším v Evropě i ve světě, stojí v dokumentu s připomenutím významných first-party titulů, jako jsou The Last of Us, Ghost of Tsushima, God of War a Spider-Man.
Zdroj: ActivisionMicrosoft nabídl PlayStationu desetiletou dohodu na Call of Duty
- Microsoft poukazuje na uzavření dohody Sony s jinými vydavateli, které vylučují Xbox ze svých platforem. Jako příklad uvádí Final Fantasy 7 Remake, Bloodborne, Final Fantasy 16 a Silent Hill 2 remake.
- Naopak, spojení s Activisionem Blizzard má Microsoftu umožnit nabídnout Call of Duty většímu množství hráčů. Ke značce chce přistupovat jako k Minecraftu a nadále díly vydávat na PlayStation, kde budou ve stejné kvalitě.
- Uživatelé PlayStationu si za posledních 9 let nezvolili Call of Duty jako nejlepší hru roku. Call of Duty nevyhrává ani ceny za nejlepší hru roku.
- Dodatečný exkluzivní obsah pro Call of Duty, který si Sony roky platí, nemá vliv na počet hráčů a neovlivňuje uživatele při výběru konzolí.
- Steam i Nintendo dokázaly přežít bez Call of Duty.
- Microsoft si nedokáže představit, že by PlayStation zkrachoval kvůli nedostatečnému přístupu k jedné sérii, když převaha konzolí je dva ku jedné.
SONY POTOPILA BATTLEFIELD
Japonskou společnost hráči v této kauze začínají vnímat jako toho špatného, zatímco Microsoft považují za dobráka. Sony si jistě nepomohla dalším prohlášením, v němž potopila Battlefield od Electronic Arts.
Dle Sony nemají ostatní vydavatelé zdroje ani zkušenosti, aby se vyrovnali úspěchu Call of Duty. Navzdory úspěchu EA v jiných AAA sériích (jako jsou FIFA, Mass Effect, Need for Speed a Star Wars: Battlefront) nedokáže Battlefield držet krok.
Do srpna 2021 se prodalo více než 400 milionů kusů her Call of Duty, zatímco u Battlefieldu je to „jen“ 88,7 milionu kopií, uvádí Sony.
Sony nevěří Microsoftu, že Call of Duty bude nadále vydávat na PlayStation. Poukazuje přitom na jiné akvizice, kdy studia začala vytvářet hry exkluzivně pro Xbox a PC.
„Microsoft by měl kontrolu nad nenahraditelným obsahem, který se promítá do zapojení uživatelů. Po uzavření akvizice bude mít pod kontrolou obsah společnosti Activision, který na PlayStation generuje [vyjmuto] krát více uživatelských zásahů než všechny nejúspěšnější tituly v katalogu SIE dohromady,“ uvádí Sony.
Zdroj: SonyGod of War Ragnarök s prodeji přes 5 milionů kusů přepisuje rekordy Sony
GAME PASS VS. PLAYSTATION PLUS
Nejde pouze o Call of Duty, ale také o předplatné. Sony od začátku poukazuje na dominantní postavení Microsoftu v tomto segmentu, zatímco druhá strana připomíná počet uživatelů PS Plus. Tady Sony argumentuje, že pouze dva dražší tarify PS Plus mají podobné funkce jako Game Pass. Ty mají ale méně uživatelů než Game Pass.
Pokud budou hry od Activisionu Blizzard (hlavně Call of Duty) v Game Passu a nedostanou se do PS Plus, tak se výhoda Game Passu zvýší a dojde k oslabení konkurence na trhu. Tím může dojít k vyšším cenám za hry, konzole a předplatné, stejně tak k poklesu inovací a kvality ve videoherním průmyslu, protože by nezávislá studia měla svázané ruce.