Časy, kdy se s kamarády doma hrávaly pohybové hry typu Just Dance, přičemž se využívalo konzolí Xbox a zařízení Microsoft Kinect, si asi bude pamatovat každý z vás. Nicméně, nová generace herních konzolí od redmondského giganta žádný z Kinectů nepodporuje – posledními konzolemi, které tato zařízení podporovaly, byly Xbox One X a Xbox One S. Teď Microsoft oznámil definitivní konec Kinectu.

Pokud se o dění v konzolovém světě zajímáte delší dobu, pak vás toto tvrzení může mírně zarazit. Společnost totiž přestala Kinect pro Xbox vyrábět už v roce 2017. Nicméně, původní nápad byl oživen o dva roky později, ale pro úplně jinou cílovou skupinu. Se zařízeními Azure Kinect Developer Kit Microsoft cílil na použití ve firmách.

Jednalo se přitom o výrazně pokročilejší produkt, než byly prodávány hráčům k propojení s Xboxem. Azure Kinect disponoval 12Mpx kamerou, sedmi mikrofony a ToF senzorem. Ten slouží pro měření vzdálenosti mezi kamerou a objektem pro každý bod obrazu. Využívá k tomu světelné paprsky nebo ultrazvuk.

Přestože Microsoft ukončuje výrobu vlastních Kinect zařízení, své technologie hodlá nabízet jiným společnostem – podobně jako kdysi Google u Stadie, než cloudovou službu pohřbil úplně. Podle Microsoftu je důležité, aby vychytávky Kinectu zůstaly dostupné v ekosystému, a v blogovém příspěvku zmiňuje vyvinutá partnerství s firmami jako Analog Devices.

„S tím, jak se vyvíjejí potřeby našich zákazníků a partnerů, pravidelně aktualizujeme naše produkty, abychom je mohli co nejlépe podporovat. Čas od času k tomu patří zavádění nových příležitostí i vyřazování produktů. Rozhodli jsme se ukončit výrobu vývojářské sady Azure Kinect Developer Kit, ale to zdaleka neznamená konec této technologie, protože bude i nadále k dispozici prostřednictvím našeho partnerského ekosystému,“ vysvětluje Microsoft.

Závěrem sdělení Microsoft děkuje komunitě za podporu a zpětnou vazbu během posledních několika let.