Zdroj: Sony
Magazín · Novinky · ve čtvrtek 23. 10. 2025 09:21
Microsoft chtěl mít své Uncharted. Projekt byl slibný, ale nakonec skončil v šuplíku
Když se řekne PlayStation, mnoho hráčů si vybaví Uncharted. V době, kdy Nathan Drake kraloval akčním adventurám, měli v Microsoft usilovat o vlastní hru s filmovým zážitkem plným výbuchů, šplhání po útesech a tajných agentů. S informací přinesl Liam Robertson z kanálu Did You Know Gaming?.
Na vývoji Uncharted pro Xbox pracovalo studio Black Tusk, které dnes známe jako The Coalition, tedy tvůrce Gears of War 4 a Gears 5. Původně měli vývojáři na starost experimentální titul ze světa Halo pro Kinect, ale Microsoft jejich pozornost později nasměroval jinam – chtěl hru, která by spojila cinematické pojetí Uncharted s napětím špionážních filmů typu Mission: Impossible.
Projekt měl dokonce i svého hrdinu jménem Cole, kterého ztvárnil herec Liam McIntyre – ten samý, který dnes propůjčuje hlas Wolverinovi v chystané hře od Insomniac Games. Hra slibovala filmové přestřelky, adrenalinové honičky i epické kulisy, jaké tehdy byly doménou konkurenčního PlayStationu.
Robertson ve svém videu uvádí, že se na vývoji podíleli i studenti ze Savannah College of Art and Design, kteří tvořili koncepty prostředí a postav. Některé ukázky z projektu se prý dokonce mihly během E3 2013 – byť pod jiným názvem a bez jasného potvrzení, o co přesně jde.
Microsoft měl doufat, že se projekt stane novou ikonickou značkou Xboxu. Jenže do vývoje vstoupily neshody. Podle informací se vývoj zpomaloval kvůli rozdílným vizím mezi vedením Microsoftu a samotným studiem. Nakonec padlo rozhodnutí, že Black Tusk převezme sérii Gears of War pod vedením Roda Fergussona. A právě tím byl osud „Uncharted pro Xbox“ definitivně zpečetěn.
Ve zveřejněném videu lze vidět uniklé koncept arty i záběry z rané verze hry, které ukazují, že projekt měl potenciál – vizuálně i nápadem. Jenže z ambiciózního snu, který mohl konkurovat Uncharted, zbyly jen vzpomínky a nějaké ty materiály.