Ať už jste fanoušky Battle Royale žánru nebo ne, Mavericks: Proving Grounds vás zaujme. Postavit 400 online hráčů na jednu mapu s dynamickým počasím a vysokou úrovní simulace totiž nechce jen kuráž, ale především technologii. 

SpatialOS

Pokud jste se někdy zajímali o Bitcoin, nejspíše víte, že je založen na rozesílání jednoduchých rovnic mnoha počítačům, ze kterých pak sestaví komplexní kód. SpatialOS funguje podobně, více serverů a počítačů pracuje na jednom kódu. Je však důležité zmínit, že na rozdíl od Bitcoinu nevyužívá váš počítač, ale dedikované přístroje. SpatialOS tak dokáže počítat fyziku celé mapy, uživatelům se sice odesílají pouze informace o oblasti, ve které se právě nacházejí, ale celá mapa je stále načtená na serverech. 

Mapa

S nárůstem hráčů se musí samozřejmě zvětšit i mapa. Mavericks se podle všeho bude pyšnit rozměry 16x16km což znamená 256km2, pro porovnání, mapa PUBG má velikost 8x8 neboli 64km2 a Fortnite přibližně 3x3 = 9km2. Mapa nebude generovaná, má být designována ručně se záměrem vytváření situací, ve kterých se budete cítit, jako kdyby byly připravené pro přímo pro vás.

Gameplay

O zbraních, vozidlech a zasazení zatím mnoho nevíme. Víme však, že prostředí budete ovlivňovat vaším chováním. Proběhnete keřem – polámete ho, projdete bažinou – zanecháte za sebou stopy. Krajinu budete také moct zničit, ať už domy nebo stromy či kopce. Pokud odpálíte části omítky do řeky, poplují po proudu přes celou mapu, kde ji bude moct najít jiný hráč. Toto je možné právě díky faktu, že mapa je stále načtená na serverech a neustále se updatuje. Budeme se také potýkat s dynamickým počasím a lesními zvířaty, jako jsou například srnky, které budou reagovat na okolní prostředí.

Je určitě dobře že PUBG má konkurenci, vývojáři budou muset vylepšovat svoji hru, aby byla lepší než ta druhá, takže bychom se mohli dočkat častějších updatů.

Jaký je na to váš názor? Jste fanoušky Battle Royale žánru? Myslíte si, že Mavericks nahradí PUBG nebo vás naopak koncept více hráčů nezaujal?