Zdá se, že probíhající pandemie přináší hernímu průmysl jen negativní zprávy ve formě odložených projektů či odsunutých dat vydání. Karanténa však nutí lidi využívat zábavu dostupnou v jejich domovech a hraní her se k tomu přímo nabízí a do herního světa tak začalo proudit mnohem více peněz. Jak moc se situace ve světě změnila, se snažil zjistit portál Nielsen Games, který mimo jiné jednou za měsíc sbírá data o využívání herních periferií, investicí lidí do her a podobně. Nikoho asi nepřekvapí, že v březnu padaly rekordní čísla.

Nielsen Games dali dohromady 3000 jednotlivců z Francie, Německa, Spojeného království a samozřejmě USA. Jejich dotazník, který probíhal mezi 23. a 29. březnem, ukázal, že během karantény hraní her zažívá svou renesanci. Celých 45 % respondentů v USA odpovědělo, že hraje hry více než minulý měsíc. Francie zůstala v závěsu s 38 %, Velká Británie s 29 % a seznam uzavírá Německo s “pouhými” 20 %. 

Nepřekvapí ani zpráva, že se lidé mnohem více začali zajímat o online hraní s přáteli. 29 % dotázaných z Ameriky potvrdilo, že od začátku pandemie koronaviru hrají více online her. Přednost multiplayeru před singleplayerem dává také o 17 % více britských hráčů a o 12 % více francouzských než při předchozím průzkumu. 

Výsledkem většího počtu strávených hodin ve hrách je i zvýšený počet utracených peněz za herní médium. Celých 39 % dotázaných v Americe odpovědělo, že utrácejí více za samotné hry či in-game obsah. Zvýšil se i počet zakoupených digitálních kopií. V době, kdy jsou kamenné obchody nucené zavírat, až 23 % dotázaných odpovědělo, že nyní nakupují hry převážně v digitálním obchodě.

Pandemie Covid-19 mění celý svět. Zdá se tak, že budoucnost bude mnohem digitálnější a bezkontaktnější. Dokonce proměnila i redakci Indiana na pravidelné twitch streamery. Pokud by tě zajímalo, co hrajeme, určitě se podívej na náš rozvrh pro tento týden.

A co vy, hrajete v této době více?