Sponzor pořadu je slevová nabídka PlayStation Black Friday na Smarty.cz.

Dobrodružná archeoložka Lara Croft ze série Tomb Raider si ke svým artefaktům může připočíst další dvě trofeje. Guinnessova kniha rekordů oficiálně potvrdila, že Lara je komerčně nejúspěšnější videoherní hrdinkou. To ale není všechno.

Téměř tři dekády po svém prvním debutu v roce 1996 si Lara Croft upevňuje pozici globální popkulturní ikony. Série Tomb Raider od svého počátku prodala přes 100 milionů kopií, čímž podle Guinnessovy knihy rekordů s obrovským náskokem překonala veškerou ženskou konkurenci v herním průmyslu.

Druhý rekord, který podtrhuje její kulturní dosah, se týká médií. Lara Croft byla k dubnu tohoto roku vyfocena na neuvěřitelných 2300 titulních stranách časopisů. Nejedná se přitom jen o herní magazíny, ale i o prestižní tituly jako Newsweek, Time nebo The Face, což dokazuje, že její vliv dávno přesáhl herní komunitu.

Alice Bell, redaktorka Guinness World Records, Laru označila za skutečnou herní ikonu a dodala, že její nekončící rekordní odkaz ukazuje, jak inspirativní postavou i nadále je.

„Tyto úspěchy nám připomínají její trvalý kulturní dopad a vášnivou globální fanouškovskou základnu. Těší nás, že pro Laru Croft budujeme světlou budoucnost, poháněnou jejím duchem zvídavosti, odvahy a dobrodružství,“ uvedla Bell.

Nový díl dobrodružství Lary Croft vzniká ve studiu Crystal Dynamics za podpory Amazonu. Zatím ale nevíme žádné detaily. Posledním velkým titulem byl Shadow of the Tomb Raider z roku 2018. Navíc už v prosinci se dočkáme druhé řady animovaného seriálu Tomb Raider, který navazuje na události nové herní trilogie, na Netflixu. A Amazon Prime chystá hraný seriál. V roli Lary Croft se v něm představí herečka Sophie Turner (známá jako Sansa Stark ze Hry o trůny).