Pokud si každý rok doplňujete herní knihovnu o desítky titulů, tak patříte do raritní skupiny. Nové údaje z amerického trhu totiž ukazují, že průměrný hráč v USA si kupuje méně než dvě nové hry ročně.

Podle dat z třetího čtvrtletí 2025, které sdílel analytik Mat Piscatella ze společnosti Circana, si pouze 4 % amerických hráčů pořídí víc než jednu novou hru měsíčně, dalších 10 % kupuje právě jednu hru, a zhruba třetina lidí nekupuje hry vůbec. To mimo jiné vysvětluje, proč jsou dnes tak populární free-to-play tituly nebo služby, které se snaží hráče udržet bez nutnosti dalšího nákupu.

Piscatella upozorňuje, že trh s videohrami pohání vpřed především 14 procent hráčů, kteří si dovolí minimálně jednu hru měsíčně. Tihle lidé tvoří ekonomický základ průmyslu – kupují prémiové edice, sběratelské verze i drahé ovladače. „Zatímco většina hráčů utrácí minimum nebo nic, bohatší a nadšení fanoušci platí za vše, co trh nabídne,“ vysvětlil Piscatella.

Zajímavé je, že podobný trend potvrzují i data z platformy Steam. Podle shrnutí Steam Replay 2024 odehraje průměrný uživatel během roku jen čtyři různé hry. To je velice malé číslo, vezmeme-li v úvahu, že jen v loňském roce na Steamu vyšlo téměř 19 tisíc titulů.

Výsledky Circany zároveň znovu rozvířily debatu o cenách her a služeb, zejména po nedávném zdražení Game Passu. Mnozí hráči argumentují, že platit přes 300 dolarů ročně za předplatné, pokud si zahrají jen pár her, prostě nedává smysl.