Ostravské studio Perun Creative, kde vznikl simulátor bezdomovce Hobo: Tough Life a připravuje se také retro střílečka Kvark, představilo Kromlech pro PC. Jedná se o akční adventuru s prvky RPG a hráče zavede do fiktivního světa inspirovaného mimo jiné Kelty z rané doby železné. Výsledkem má být temné fantasy a nesnadná cesta za záchranou světa, který nejsou schopni zachránit ani sami bohové.

„Nabruste si čepel, shromážděte své společníky a připravte se na poslední útok, zatímco svět kolem vás hoří,“ vyzývají vývojáři a lákají na průzkum pohlcujícího ručně vytvořeného světa plného smrtelných nebezpečí a prastarých tajemství, která čekají na objevení.

„Tapisérie našeho světa byla před dávnými časy s velkou péčí utkána bohy. Ty dávné časy nám nyní připomínají jen hory a vítr. Pod vedením a ochranou bohů naše civilizace vzkvétala a rostla. Zlatý věk však neměl trvat věčně.“

„Plameny války sežehly zemi a zasely chaos. Srdce mnoha lidí zachvátila temnota, když příbuzní vraždili příbuzné. Nitky božského plánu se rozplétají a jaká je odpověď bohů? Ohlušující ticho... Ještě však existuje naděje. Lidé si šeptají zvěsti o neohroženém šampionovi, vzoru starých způsobů. Říkají mu Cronach. Snad to bude on, kdo nás přivede zpět ke světlu. Ať už v tomto, nebo v příštím životě...“ dočteme se o příběhu.

Cronachem se staneme my. Naše činy mají rozhodnout o osudu světa, ve kterém s každým dalším dnem je zlo silnější, odvážnější a početnější. Když budeme pomáhat všem, může se stát, že nakonec nezachráníme nikoho. „Ale stojí svět za záchranu, když z něj zbydou jen trosky a suť? Rozhodněte se, co získáte... a co ztratíte,“ uvádějí autoři. Vydáme se zastavit nevyhnutelné. Bez ohledu na to, kolik životů to bude trvat.

Na této cestě nás čeká mnoho zkoušek a útrap, ale díky lstivosti a síle se nám má podařit napsat vlastní hrdinský epos v příběhu o touze po sebeurčení a hledání svého místa ve vesmíru a o odhodlání postavit se neznámému. I když za sebou zanecháme opuštěné osady a zkázu.

Z hlediska hratelnosti se máme dočkat brutálních soubojů. Bojový systém se máme snadno naučit, ale jeho ovládnutí nebude lehké, bude vyžadovat přesnost a zručnost. Přesto budou bitvy rychlé a smrtící, a to jak pro nás, tak pro naše nepřátele. Za správných okolností může střetnutí skončit jediným dobře mířeným úderem. „Popravujte, zastrašujte a drťte své protivníky!“ dodávají tvůrci.

Levelování je založeno na výzvách, kdy hrdinové jsou tak silní, jak o nich tvrdí jejich legenda. Čím proslulejší budeme, tím více toho zvládneme. Je ale nutné se mít na pozoru, každá taková příležitost s sebou nese stejnou měrou i riziko její ztráty. Sláva je totiž dvousečná zbraň. Jakmile budeme slavní, tak ostatní budou naši legendu zpochybňovat, aby zjistili, jak jsme ve skutečností tvrdí. Pokud se prý chceme udržet na vrcholu, budeme muset o svou legendu bojovat.

K tomuhle všemu v Perun Creative slibují, že nebudou kopírovat nepřátele. Každý protivník, na kterého narazíme, bude mít náhodně vybranou sadu brnění složenou z různých částí. Brnění nebude jen kosmetická záležitost; čím více částí brnění nepřítel ponese, tím méně slabých míst má a tím obtížnější je ho porazit. Díky tomu nemají být žádné dvě bojová střetnutí stejná. Do toho ještě promluví rogue-lite prvky, kdy smrt není konec, nýbrž další krok na velmi dlouhé cestě.

„Každý velký čin, každý skolený nepřítel, každý věrný společník, ti všichni vám usnadní cestu, i kdyby jen o kousek. Vesmír si pamatuje vaše činy, ať už jsou jakkoli malé,“ dodávají. Zatím se podívejte na oznamovací hraný filmeček a první artworky.

Kromlech bude v roce 2024 spuštěn v předběžném přístupu na Steamu. Tato verze nabídne základní hratelnost. Hra se bude postupně rozšiřovat a obsáhne pokročilejší mechanismy. Plná verze dorazí přibližně za 12 měsíců a má být lépe optimalizovaná a zahrnout více jazyků. Potvrzena je čeština ve formě textu.