Češi kvůli obavám z koronaviru, který před pár dny vypukl v Číně, vykoupili roušky a hráči z celého světa začali mít větší zájem o osm let starý real-time strategický simulátor Plague Inc. Ten umožňuje simulaci šíření nemoci. Tento model byl dokonce uznán Centrem pro kontrolu a prevenci nemocí a dalšími předními zdravotnickými organizacemi po celém světě.

Vývojáři z britského studia Ndemic Creations jsou z jedné strany nadšeni. Z té druhé jim ale nebývalý zájem o jejich hru způsobil potíže. Servery na takový nápor nebyly připraveny. Tvůrci tak museli přepnout svůj titul do offline módu. Podle oficiálních statistik Steamu hrálo Plague Inc: Evolved v posledních dnech současně více než 17 tisíc lidí.

Ndemic Creations varují hráče, že Plague Inc. není vědecký model, který osvětluje šíření epidemií za skutečných podmínek. Pokud se někdo chce dozvědět o nemocech, měl by se informovat u místních a globálních zdravotních úřadů a nespoléhat se na znalosti, které získá při hraní Plague Inc. a Plague Inc: Evolved. Hráči tak nemají zapomínat, že jde o hru, nikoli vědecký model.

Není to poprvé, co se razantně zvýšil zájem o Plague Inc. K podobné situaci došlo v roce 2014 při epidemii ebola v Africe.

Plague Inc. je dostupné ve verzích pro iOS a Android. Později vyšla vylepšená verze Plague Inc.: Evolved pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. V roce 2017 společnost Ndemic Creations oznámila, že po vydání hry na mobilech, konzolích a počítačích dosáhla na více než 100 milionů hráčů. Ve stejném roce vydala aktualizaci Mutation 15, jež přidala Mad Cow Disease a další dva nové režimy. V roce 2019 obohatili vývojáři svůj projekt o anti-vaxxery, které si přála komunita - dokonce kvůli tomu vytvořila petici.