Hideo Kojima znovu dokazuje, že jeho nápady se vymykají běžným herním pravidlům. Na konci speciální show Beyond the Strand, kterou pořádal u příležitosti 10. výročí studia Kojima Productions, oznámil spolupráci s firmou Niantic Spatial, známou díky svým technologiím rozšířené reality (součást týmu Pokémon GO). Právě jejich know-how má být základem zcela nového, netradičního projektu, který slibuje posunout zážitek z hraní na dosud neprobádanou úroveň.

Na prezentaci byl ukázán muž vybavený AR brýlemi, který při procházce reálným prostředím odhaloval skryté digitální vrstvy – časově omezené zprávy a holografické informace vkládané přímo do okolí. Futuristická ukázka působila jako propojení fyzického světa s dynamickými virtuálními prvky, což okamžitě vzbudilo zájem fanoušků i odborníků.

AI software je schopný skenovat objekty reálného světa a proměnit je v interaktivní věcí, s kterými hráč bude moci interagovat pomocí svého chytrého telefonu nebo brýlí pro rozšířenou realitu.

„Vždycky vytváříme hry na obrazovce – ať už na smartphonech nebo jinde – od toho jsme se chtěli oprostit. Představte si, že by se umění a zábava staly součástí vašeho každodenního života,“ vysvětlil Kojima.

„Přišlo mi to brilantní a dlouho jsem o tom přemýšlel. Když jsem pak viděl technologii Nianticu, uvědomil jsem si, že je to možné, a tak jsme se dali dohromady.“

„Nemůžu zatím mluvit o detailech, ale představte si, že lezete na horu – i tam vás může čekat zábava. Abych uvedl odvážný příklad: je to jako skutečný Death Stranding ve skutečném světě, kde se můžete spojovat s lidmi nebo s prostředím kolem vás ve vašem městě.“

„Dříve šlo hlavně o virtuální realitu, tentokrát ale přemýšlím o propojení s reálným prostředím,“ dodal Kojima.

Podobnost s hity, jako je Pokémon GO, se nabízí, ale Kojima naznačuje mnohem ambicióznější cíle. Rozšířená realita má být využita v daleko hlubší podobě, aby hráči získali pocit opravdového propojení s digitálním světem.