I když se tato skutečnost většině hráčů nelíbí, bez mikrotransakcí by online hry žít nemohly. No, možná mohly, ale nemohlo by být tolik investováno do samotné hry. Stejný fakt se týká i onlinovky RuneScape, jejíž vývojářský tým nedávno vydal prohlášení právě o jedné z nejčastějších vlastností F2P her.

Hráči nepoužívající mikrotransakce mají při hraní pocit, že jim vývojáři neodemykají všechen obsah, který hra nabízí, což se podepsalo na počtu aktivních hráčů. A vývojáři tento fakt vědí a snaží se přijít na něco, co by hru mohlo zlepšit.

Vývojáři přiznávají, že si na svá záda vzali až moc projektů a vývoj většiny z nich trvá hodně dlouho. Hráči byli frustrováni kvůli nedostatku nového obsahu a samotný tým kvůli oprávněné kritice na jejich adresu. Ale vše se opět vrací k normálu, dokonce bylo přijato několik nových zaměstnanců pro častější vydání updatů.

Ale zpět k mikrotransakcím. Přiznávají, že akce s názvem The Prize Pool, nebo akce pro aktivitu s názvem Treasure Hunter, překročili hranici. Hra vypadala, že podobné akce hře dominují a vývojáři si jen berou peníze. Proto bylo rozhodnuto, že nejen The Prize Pool už hráči nikdy neuvidí a obsah by měl být zpřístupněn všem hráčům, avšak ne hned, ale jako odměny. Další akce budou přepracovány, aby už nikdy nenabízely žádný obsah, který by zásadním způsobem ovlivnil hraní hry. Jedná se např. o již zmiňovanou denní aktivitu Treasure Hunter, což je forma lootboxů, o kterých jsme dělali podrobné video.

Závěrem autoři dodávají, že se sami velmi těší na rok 2018, kvůli spoustě nových funkcí, jako již zmiňované překopání aktivity Trasure Hunter, dostupnosti na mobilních zařízeních a mnoha dalších.

A jak se na stanovisko vývojářů díváte vy? Jak moc vám u her vadí mikrotranskace? Váš názor nám můžete nechat v diskuzi pod článkem.