Toto téma poslední dobou víří emocemi. Hrajete čistě singleplayerové hry nebo si zahrajete i mulťák? Jsou podle vás hry s příběhem passé, anebo jsou vlastně živější, než je momentálně EA? Situace by se dala přirovnat k trhu s akciemi – jeden den paráda, druhý mají lidi hlavu v dlaních. Nyní se dostalo dalšího vyjádření k této problematice. Hráči podle všeho žádají hry s příběhem, ale nemusí je nutně hrát, pouze se na ně dívají.

S názorem přišla Amy Hennigová, jež pracovala zejména na prvních třech dílech Uncharted, poté na Battlefield Hardline a následně na akční adventuře ze světa Star Wars od studia Visceral Games – ta ale byla stornována, jak víme.

Celá problematika se podle Hennigové nese už několik let, není to pouze momentální „trend“. Vývoj her je stále dražší, hráči mají logicky své požadavky a touhy, s čímž se pojí dostatečná herní doba, všemožné módy, hodnoty apod. A to všechno vytváří na vývojáře tlak. Všechno to spolkne např. 100 miliónů dolarů. Jak ale získat ty peníze zpátky a být v plusu?

„Co se standardní ceny 60 dolarů za hru týče… Na všechny ty monetizace, lootboxy apod. se pohlíží velice negativně. Nicméně je to současný trend zejména pro velké vydavatele, pro něž se to stalo odpovědí na problém zvyšující se ceny vývoje,“ vyjádřila se Hennigová.

„Také je teďka populární řvát: ‚Proč stornujete lineární hry s příběhem? To je to, co chceme.‘ Lidé ale tyto hry nekupují, pouze sledují, jak je hraje někdo jiný.“ V tom má Hennigová docela pravdu. Hry jako Prey, Dishonored 2, Wolfenstein II: The New Colossus sesbíraly velice dobrá hodnocení, ale prodeje nebyly kdovíjak skvělé. Mimoto se multiplayerová složka dostává i tam, kde dříve nebyla. Například finské studio Remedy se vyjádřilo, že do budoucna přidá do svých her multiplayer. Také CD Projekt do připravovaného Cyberpunku 2077 zakomponuje nějaké online prvky oproti trilogii Zaklínače, kde se neobjevily.