Zatvrzelí fanoušci série Heroes dostali těsně před vánoci jeden dárek navíc. Studio Unfrozen, které stojí za chystaným titulem Heroes of Might and Magic: Olden Era připravilo 22. prosince šest hodin dlouhý livestream, během kterého bylo možné pokládat živé dotazy přímo vývojářům. Hlavním bodem programu ovšem bylo oznámení, že na chystaném titulu se jako hudební skladatel vrací Paul Anthony Romero. Ten stál za celou sérií již od jejich kořenů a podporoval dokonce i komunitní tvorbu. Složil tak například i znělku pro nový hrad Factory jako součást neoficiálního datadisku Horn of the Abyss k Heroes 3. Společně s Romerem na hře pracuje i Cris Velasco, který je znám díky svým legendárním soundtracků, ke hrám God of War, Starcraft II, Bloodborne či Mass Effect.

Oba skladatelé nebudou na práci zdaleka sami. Ruce k dílu přiloží i celý sbor Heroes Orchestra, který s Romerem spolupracoval (jak je z názvu patrné) na orchestrální podobě soundtracků původních her. Součástí s Melodie z původních her zůstávají hluboce zakořeněné v srdcích fanoušků a vypadá to, že i nový díl má v tomto ohledu velmi dobře našlápnuto.

Heroes of Might & Magic: Olden Era - Community update

Přímo na závěr roku nás poté vývojáři potěšili ještě jednou a to pomocí videa ukazujícího, jak naslouchají přáním komunity. K sérii neodmyslitelně patří takzvané městské obrazovky, které jsou pro mnoho fanoušků citlivým tématem. Vývojáři Heroes VI se totiž původně pokoušeli tento element ze hry odstranit úplně a posléze se do hry vracel pomocí patchů pro uklidnění naštvaných fanoušků. V Olden Era se na městské obrazovky můžeme těšit a vypadají, že nabídnou jistý kompromis mezi 2D stylizací původních dílů a 3D stylizací Heroes V.

Po zveřejnění videa o hradu Necropolis se zase spousta fanoušků podivovala nad netradičním rozdělením jednotek. Nejsilnější jednotkou frakce (Tier 7) se měl stát Vampire (plus jeho dvě možnosti vylepšení Vampire Lord a Vampire Scholar). Od Heroes II po Heroes V byl totiž hlavní jednotkou tohoto hradu pravidelně kostěný drak a jeho absence spousta fanoušků mrzela. Nové video ovšem ukazuje jeho návrat, ačkoliv zatím není jasné, jestli bude možné tohoto draka v Necropolisu vycvičit. Je totiž označen jako Tier 8, což bylo komunitní označení pro neutrální jednotky silnější, než běžné nejsilnější frakční jednotky.

Zábavný dodatek se posléze týkal požadavků fanoušků na přebarvení krve. Z předešlých videí lidem vadilo, když kostlivci krváceli. Nově má tak každá jednotka svůj vlastní particle efekt při zranění, který odpovídá jejímu založení (od ektoplazmy duchů až po kovové šrapnely konstruktů). Poslední zajímavostí videa byla vizuální ukázka koloběhu dne a noci a jak je mezi nimi možné plynule přecházet. Podobný systém má i česká obdoba Heroes jménem Silence of the Siren, ve které jen den rozdělen do několika fází. Přesná implementace v Olden Era je zatím taktéž neznámá, ale dá se předpokládat že se bude jednat o mechaniku primárně pro předpřipravené scénáře.

Přečtěte si také: Songs of Conquest jako nástupce Heroes vyjde na konzole