Magazín · Novinky · ve čtvrtek 7. 1. 2021 12:01
Hernímu průmyslu se v roce 2020 dařilo skvěle
Loňský rok rozhodně nepatřil mezi ty nejlepší, ale čísla společnosti SuperData jasně ukazují, že se hernímu průmyslu dařilo opravdu skvěle. Tahle americká společnost zabývající se sběrem dat a čísel vydala své roční hlášení, které poukazuje na hned několik zajímavých věcí. Zejména to, že od roku 2019 došlo v rámci digitálních her k 12% nárůstu příjmů.
Celkové příjmy za loňský rok v rámci her a digitálních médií měly dosáhnout 139,9 miliard amerických dolarů, respektive necelých tří biliónů korun. O největší procento příjmů se postaraly free-to-play hry, které mají mít na svědomí 78 %; z toho konkrétně na asijském trhu s 59 %. Hry Tencentu jako Honor of Kings a Peacekeeper Elite měly každá vydělat přes 2 miliardy dolarů (42,6 miliard korun).
Zdroj: SonyJak si vedl herní průmysl v předešlém roce?
Díky silnému nárůstu mobilní platformy je také Roblox údajně třetí nejvýdělečnější hrou loňského roku - dokonce výdělečnější než Fortnite, který měl vydělat přes miliardu dolarů (21,3 miliard korun). Příjmy „prémiových“ (placených) her se poté měly od předminulého roku dostat o 28 % nahoru; růst free-to-play her se pozvedl „pouze“ od 9 %.
Nejvýdělečnější placenou hrou je Call of Duty: Modern Warfare (zejména díky úspěchu neplaceného battle royale módu Warzone) s výdělkem 1,913 miliard dolarů (40,8 miliard korun). Do seznamu nejvýdělečnějších her se také řadí FIFA 20 (ano, 20), GTA V, NBA 2K21, Call of Duty: Black Ops Cold War, Cyberpunk 2077 (který měl vydělat 609 milionů dolarů (13 miliard korun)) nebo Animal Crossing: New Horizons.
Mezi další zajímavá čísla hlášení americké společnosti patří i to, že herní video-obsah sám o sobě vydělal 9,3 miliard dolarů (necelých 200 miliard korun) a nalákal 1,2 miliard diváků. Mezi nejsledovanějších obsah mají patřit crossovery mezi značkami (jako příklad je uvedena spolupráce Fortnitu s Marvelem) a známé osobnosti (kongresmanka Alexandria Ocasio-Cortez, která streamovala Among Us).
Krásného nárůstu se dočkaly i platformy pro virtuální a rozšířenou realitu. Dohromady tzv. „XR“ platformy vydělaly 6,7 miliard dolarů (142,8 miliard korun), přičemž příjmy z VR her stouply o 25 % na 589 miliónů dolarů (12,5 miliard korun). O největší zájem o VR platformu se zasloužila hra Half-Life: Alyx a headset Oculus Quest 2.
Společnost SuperData své hlášení zakončuje několika předpověďmi pro letošní rok. Zejména to, že se strategie tří velkých herních společností (Microsoft, Sony a Nintendo) budou nadále rozcházet; zatímco se například Sony zaměřuje na exkluzivní hry, Microsoft buduje svůj „Netflix her“ Xbox Game Pass, který měl mít z roku 2019 na 2020 179% nárůst příjmů a 175% nárůst uživatelů. Další předpovědí je to, že velké společnosti budou nadále kupovat (malá) studia. Připomeňme si, že Microsoft úspěšně odkoupil ZeniMax Media a EA se nejspíš podaří získat Codemasters.
Závěrem ještě připomínáme, že web Gamesindustry.biz také vydal některá zajímavá data, o kterých jsme psali před několika dny.